گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

ایمیل:pershianbolt@gmail.com

ایمیل : info @ persianbolt.ir

 

 

دلیل شل شدن پیچ و راه حل آن

 

گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت تقریباً تمام تجهیزات مورد استفاده در تولید محصولات ، معدن ، حمل و نقل و تولید برق اتصالات پیچیده زیادی را درگیر می کند. برای امنیت ، مفصل پیچیده با محکم کردن مهره کمی کشیده می شود. کشش یا تنش منجر به نیروی گیره متضاد خواهد شد که هر دو طرف مفصل را در کنار هم نگه می دارد.

اگر پیچ شل شود ، در نهایت نیروی گیره ضعیف می شود. اگر اتصالات پیچیده بدون مراقبت باقی بمانند ، می توانند در هم بشکنند ، که می تواند نه تنها به تجهیزات شما بلکه در اثر حوادث فاجعه آمیز به محل کار شما آسیب برساند.

بنابراین ، چه چیزی باعث پیچ و مهره شل می شود؟

بیش از حد / زیر سفت شدن

بعضی اوقات افراد تمایل دارند بیش از حد محکم شوند و یا در زیر پیچ های محکم قرار گیرند. به نظر می رسد که پیچ های بیش از حد محکم در جای مناسب قرار گرفته اند ، اما آنها باعث ایجاد نیروی اضافی در گیره هایی می شوند که می توانند پیچ ​​را به طور کامل بکشند. از طرف دیگر ، زیر پیچهای محکم به طور پیش فرض شل شده اند ، که باعث می شود نیروی گیره در کل اتصالات پیچیده ضعیف شود. در زیر پیچ و مهره های محکم ممکن است در نهایت شکسته شود زیرا بخش های پیچ و مهره در حال حاضر به پهلو لغزیده شده اند.

شوک و لرزش

حتی اگر پیچ به طور صحیح سفت شده باشد ، عوامل خارجی هنوز هم می توانند بر یکپارچگی نیروی گیره تأثیر بگذارند. ماشینی که به طور مرتب حرکت می کند ، مانند توربین های بادی و ژنراتورها ، می توانند شوک های مکانیکی به مفصل پیچیده ایجاد کنند و باعث لغزش نخ ها شوند. ماشین هایی که مرتباً لرزش می کنند همچنین می توانند حرکات کوچک به اتصالات پیچ دار ایجاد کنند. این لرزش می تواند روی اصطکاک بین پیچ و نخ اتصال تأثیر بگذارد و باعث شود پیچ ​​از نخ جدا نشود.

جاسازی

حتی مشخصات طراحی اتصالات پیچ دار نیز می تواند منجر به از بین رفتن نیروی گیره شود. یک دوره شکستگی خاص ، که در آن سفتی یک پیچ تا حدی شل می شود ، ناشی از تعبیه میکرو سر پیچ و / یا مهره به سطح مفصل است. اگر از ابتدای عمل سفت شدن ، تنش مشخص شده یک پیچ را برآورده نکند ، ممکن است یک سقوط جزئی روی سطح پیچ اتفاق بیفتد. این فروپاشی به عنوان تعبیه معروف است.

خزش واشر

بسیاری از اتصالات پیچ دار یک واشر نازک و الاستیک بین سر پیچ و سطح مفصل دارند که به عنوان چشمه عمل می کند. این فشار در برابر فشار پیچ و صورت مفصل فشار می آورد. با این وجود ، در نزدیکی گرما یا مواد شیمیایی خورنده ، این واشرها ممکن است بهاری خود را از دست بدهند که منجر به از بین رفتن نیروی گیره مورد نیاز شود.

انبساط حرارتی دیفرانسیل

تفاوت در ترکیب مواد مورد استفاده در پیچ و اتصالات می تواند بر رفتار قطعات ترکیبی تأثیر بگذارد. تغییرات سریع محیطی یا فرآیندهای صنعتی تکراری باعث می شود که یکی از آنها به سرعت گسترش یابد یا منقبض شود ، که پیچ را در این فرآیند شل می کند.

با وجود بروز منظم پیچ های گشاد ، با وجود ابزارها و وسایل اضافه شده زیر می توان از آنها جلوگیری کرد:

واشر – صفحه گسترده ای نازک است که می تواند برای اضافه کردن اصطکاک اضافی و توزیع بار اتصال پیچ دار استفاده شود. برخی از نمونه های اینها واشرهای موتوری و واشر هستند.
مهر- نوعی از اتصال دهنده های قفل است که می توان با استفاده از پیچ جفت گیری در نگه داشتن چندین بخش در کنار هم قرار گرفت. چند گزینه برای آجیل ها انواع مغز گردو و آجیل است.
چسب – هر دو لایه چسب مایع و جامد می توانند به شدت در حفظ اتصالات باند کمک کنند.
گذشته از این دستگاه ها ، اگر اندازه و نوع مناسب را برای هر پیچ و مهره خود انتخاب کنید ، می توان از پیچ شل جلوگیری کرد. مقدار مطلوب تنش نیز باید مشخص شود تا بتوانید در تمام مدت عملکرد خود همان سطح تنش را کنترل و حفظ کنید.

 

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction