گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

ایمیل:pershianbolt@gmail.com

ایمیل : info @ persianbolt.ir

 

 

پیچ و مهره گالوانیزه گرم چیست؟

پیچ و مهره گالوانیزه گرم یک از قدیمی‌ترین پوشش‌هایی است که دربرابر خوردگی و ساییدگی بسیار مقاوم می‌باشد. ساختار پوشش گالوانیزه گرم از طریق یک واکنش شیمیایی به نام متالورژیکی به دست می‌آید. در این واکنش در سطح قطعات لایه‌های سختی توسط روی و آهن ایجاد می‌شود. این واکنش باعث می‌شود تا با ایجاد یک پوشش گالوانیزه گرم در سطح پیچ و مهره خاصیتی ضد سایشی ایجاد شود.

معمولا از این پیچ و مهره‌ها در مکان‌های گرم و دارای رطوبت نظیر دکل‌های انتقال برق، صنایع پتروشیمی، تیرهای چراغ برق و همچنین مکان‌های سرد و باز که در معرض باد قرار دارند، استفاده می‌شود. طول عمر این پیچ‌ و مهره‌ها بستگی به مکانشان دارد. به گونه‌ای که عمر آن در مناطق شهری و خشک بالغ بر 80 سال و در مناطق مرطوب 25 سال است. توجه داشته باشید که پیچ و مهره گالوانیزه گرم برای دماهای کمتر از 200 درجه سانتی‌گراد مناسب است در غیر این صورت گرمای شدید منجر به جداشدن روی از لایه‌های فلزی آن می‌شود.

موارد استفاده از پیچ‌ومهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره گالوانیزه گرم معمولا در قطعاتی بکار گرفته می‌شوند که در معرض رطوبت، گرما، سرما، نور و غیره قرار دارند. معمولا قطعات در این شرایط دچار فرسایش و خوردگی شده که پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم به دلیل مقاوم بودنشان در برابر خوردگی این مشکل را تا حد زیادی برطرف می‌کنند.

صنعت پتروشیمی

صنعت پتروشیمی یکی از موارد استفاده از پیچ‌ومهره گالوانیزه گرم است. در پتروشیمی به دلیل وجودگرمای زیاد، قطعات معمولا به سرعت فرسوده یا دچار خوردگی می‌شوند. از این رو پیچ و مهره‌های گالوانیزه به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی دارند، بهترین گزینه برای استفاده می‌باشند.

صنعت پل‌سازی

سازه‌های فلزی نظیر پل‌های متحرک به دلیل جابجایی‌های مکرر دچار فرسودگی و خوردگی می‌شوند. همچنین به دلیل باز بودن فضای اطراف پل‌ها و وزش باد، اتصالات فلزی دچار زنگ زدگی و فرسایش می‌شوند. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و انجام روش‌های مقاوم‌سازی، پیچ و مهره‌های گالوانیزه توانسته‌اند این مشکل را برطرف کرده و طول عمر سازه‌ها را بالا ببرند.

راه‌سازی

یکی دیگر از موارد استفاده از پیچ‌ومهره گالوانیزه گرم راه‌سازی است. تقریبا بیشتر جاده‌ها دارای گاردریل و تیرهای چراغ برق هستند. این سازه‌ها به دلیل قرار داشتن در برابر وزش باد، باران، رطوبت، گرما و سرما معمولا دچار فرسایش می‌شوند. از این رو سازندگان با استفاده از قطعات و پیچ و مهره‌های گالوانیزه توانسته‌اند این مشکل را برطرف کنند و آن‌ها را در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم کنند.

سازه‌های ساحلی و بندرگاهی

سازه‌های ساحلی معمولا به دلیل انتقال مکرر آب دچار خوردگی می‌شوند. جریان آب به مرور زمان بدنه سازه‌ها را دچار فرسودگی و ساییدگی کرده که این امر لزوم استفاده از پیچ و مهره‌ها و قطعات گالوانیزه را در این صنعت افزایش داده است. همچنین شوری آب و درصد نمک بالا منجر به تسریع خوردگی سازه‌های فولادی در اسکله و بنادر می‌شود که پیچ و مهره‌های گالوانیزه این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده‌اند.

 

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction