گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

ایمیل:pershianbolt@gmail.com

ایمیل : info @ persianbolt.ir

 

 

راه های انتقال کرونا ویروس

کووید ۱۹ یک بیماری عفونی است که عامل آن ویروس کرونا می‌باشد. راه های انتقال کرونا ویروس از فرد به فرد از طریق ترشحات راه تنفسی است و قطره‌های بزرگ حاوی ویروس که از طریق سرفه، عطسه و آبریزش بینی انتقال می‌یابند، می‌توانند افرادی را که در محدوده ۲ متر یا نزدیکتر از فرد بیمار قرار گرفتند را بیمار کنند.

علاوه بر این راه، ابری از ذرات آلوده پس از سرفه یا عطسه فرد بیمار به مدت ۳ ساعت در هوا باقی می‌ماند که می‌تواند سایر افراد را از طریق تنفس و یا مخاط چشم‌ها آلوده کند. بنابراین خود مراقبتی کرونا و رعایت اصول پیشگیری بسیار حائز اهمیت است.

علائم شایع کووید ۱۹ یا کرونا ویروس چیست؟

علائم شایع کووید ۱۹ یا کرونا ویروس شامل تب، خشکی‌ گلو و خستگی است. البته علاوه بر این علائم، علائم دیگری مانند از دست دادن حس چشایی و بویایی، برون روی، احساس تهوع و استفراغ، سرگیجه و سردرد، درد عضلانی یا مفصلی نیز دیده شده است.

شدت و ضعف این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. در افرادی که به نوع شدید این بیماری مبتلا می شوند علائمی مانند نفس تنگی، گیجی، تب شدید دیده می‌شود. علائمی که در این افراد کمتر دیده شده است کاهش سطح هوشیاری، افسردگی، اختلال خواب و مشکلات عصبی مثل التهاب مغز، آسیب اعصاب و غیره می‌باشد.

 

خود مراقبتی و پیشگیری از کرونا

مراحل بیماری کرونا

کوئید ۱۹ نیز مانند هر بیماری عفونی دیگر سه مرحله دارد که شدت مشکلات و نوع آن ها در این مراحل متفاوت می باشد. در ادامه مراحل بیماری کرونا بررسی می‌شود.

مرحله اول بیماری کرونا: کمون

مرحله اول، مرحله کمون بیماری است. در این مرحله با این که شما آلوده هستید و ویروس در بدن شما فعالیت می‌کند اما علائمی نشان نمی‌دهید. در این مرحله شما می‌توانید افراد اطراف خود را نیز به بیماری آلوده کنید.

مرحله دوم بیماری کرونا: فاز حاد

فاز بعدی فاز حاد بیماری است که در این فاز علائم بیماری خود را نشان می‌دهند و شما به شدیدترین قسمت بیماری خود رسیده‌اید، به همین دلیل است که به آن فاز حاد می‌گویند.

مشکلات فاز حاد چیست؟

همانطور که گفته شد شدت و ضعف علائم در افراد جامعه با هم متفاوت است. واضح است که علائم در افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند شدیدتر از افرادی است که در خانه درمان می‌شوند. به علاوه افرادی که نوع خفیف‌تر بیماری را تجربه می‌کنند با یکسری از علائم روبرو نخواهند شد.

مرحله سوم بیماری کرونا: فاز نقاهت

پس از فاز حاد، فاز نقاهت است. در این مرحله شما آلوده نمی‌باشید و افراد دیگر را نیز آلوده نمی‌کنید اما بدن شما به زمان برای بازسازی نیازمند است تا سلامت خود را کاملاً بازیابید. بنابراین پس از بهبودی نیز شما همچنان با یکسری از مشکلات روبه‌رو هستید که با گذر زمان باید آنها را برطرف کنید و از آنها بگذرید.

پیشنهاد می‌شود مقاله مشکلات بیماران کرونایی را نیز مطالعه نمایید.

مدت زمان بهبودی کرونا چند روز است؟

مدت زمان بهبودی کرونا به عوامل مختلفی از جمله شدت بیماری و مشکلاتی که برای شما پیش آمده است بستگی دارد. به صورت نرمال قرنطینه برای افرادی که بیماری خفیف تا متوسط دارند ۱۰ روز پس از دیده شدن علائم و ۲۴ ساعت پس از قطع شدن تب می‌باشد.

پس از آن احتمال عفونی کردن سایر افراد در ارتباط با فرد بیمار به شدت کاهش پیدا می‌کند. برای فردی که علائمی نداشته است ۱۰ روز پس از مثبت شدن تست، قرنطینه برداشته می‌شود. اما بازگشت به سلامت کامل و زندگی نرمال می‌تواند تا ماه‌ها طول بکشد.

طول درمان نوع حاد یا شدید کرونا

طول درمان بیماری کرونا برای افرادی که در ICU بستری شدند و به نوع حاد بیماری مبتلا شدند، قرنطینه می‎تواند تا ۲۰ روز طول بکشد و بهبودی کامل حتی تا ۱۸ ماه زمان می‌برد. البته این زمان‎ها با توجه به مشکلاتی که افراد با آن روبرو می‎شوند تغییر می‎کند.

پیشنهاد می‌شود مقاله درمان کرونا با فیزیوتراپی تنفسی را نیز مطالعه نمایید.

راه های پیشگیری از بیماری کرونا یا کوئید ۱۹ چیست؟

راه های پیشگیری کرونا همانطور که در رسانه‌ها مطرح می‌شوند، شامل موارد زیر است:

  1. شستشوی مرتب دست‌ها
  2. پوشیدن ماسک
  3. رعایت فاصله گذاری

راه های پیشگیری از کرونا

نکات مهم در پوشیدن ماسک

نکاتی که در پوشیدن ماسک باید رعایت بکنید، شستن دست‌ها قبل و بعد از پوشیدن ماسک می‌باشد. یک ماسک پارچه‌ای برای افرادی که در محیط‌های کم خطر هستند مناسب است. اما چنانچه از کسی که بیمار است مراقبت می‌کنید و یا در خطر بالا قرار دارید و سن شما بیشتر از ۶۵ سال می‌باشد، از ماسک‌های جراحی و پزشکی استفاده کنید.

نکات مهم پیرامون فاصله گذاری

در ارتباط با فاصله‌گذاری، فاصله حداقل ۱ متر را در فضای باز رعایت کنید. تا جای ممکن در فضاهای بسته و در فاصله نزدیک با افراد قرار نگیرید. چنانچه مجبور شدید در محیط بسته‌ای باشید سعی کنید با باز کردن پنجره‌ها و یا تهویه مناسب گردش هوا را ممکن کنید.

اگر علائم بیماری داشتید در خانه بمانید و با پزشک خود  تماس بگیرید. سعی کنید کارهایی را که پزشک شما به شما گفته است انجام دهید.

در صورت امکان برای جلوگیری از عفونی کردن سایر افرادی که با شما زندگی می‌کنند ماسک بزنید و در انتها  به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای پیشگیری از انتشار عفونت و ویروس کرونا، ماندن در خانه و کم کردن ارتباطات می‌باشد.

بهترین دستگاه توانبخشی و بایوفیدبک ریوی تنفسی در کرونا

به خاطر شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که این بیماری ایجاد نموده است، دستگاه تقویت ریه پاور بریس یکی از بهترین گزینه‌ها جهت توانبخشی و بیوفیدبک ریوی تنفسی کرونا است که باعث افزایش حجم ریه و توان و استقامت تنفسی می‌شود.

 

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction