گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

ایمیل:pershianbolt@gmail.com

ایمیل : info @ persianbolt.ir

 

 

سویه یا واریانت دلتای کروناویروس که نام رسمی آن B.1.617 است، برای نخستین بار در ماه اکتبر ۲۰۲۰ در هند شناسایی شد.

India

این سویه‌ی کروناویروس اکنون در بیش از ۸۰ کشور جهان یافت شده است. این گونه در ابتدا به خاطر اینکه در ابتدا در هند کشف شده بود، «هندی» خوانده می‌شد، اما اکنون بر اساس رده‌بندی جدید سازمان جهانی بهداشت بر اساس حروف الفبای یونانی نام «دلتا» را به آن داده‌اند.

سویه‌ی دلتای کروناویروس از جمله دارای دو جهش L452R و E484Q است، در سویه‌های دیگر ویروس به طور جداگانه و منفرد دیده شده است، اما تنها این سویه است که هر دو جهش همراه هم وجود دارند.

جهش L425R  قدرت اتصال پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس را به سلول‌های انسانی افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث واگیرتر شدن ویروس می‌شود و همچنین بالقوه می‌تواند تکثیر ویروس را افزایش دهد.

 

جهش E484Q شبیه به جهش E484K است که در سویه‌های آلفا (انگلیسی)  و  بتا (آفریقای جنوبی) کروناویروس وجود دارد و نشان داده شده است اثربخشی آنتی‌بادی‌های تولیدشده در نتیجه تزریق واکسن یا عفونت قبلی کرونا را کاهش می‌دهند.

کارشناسان می‌گویند با توجه به این جهش‌ها که باعث می‌شوند این سویه ویروس بهتر به سلول‌های بچسبد و وارد آنها شود، این سویه واگیرتر است و آسانتر از ویروس‌های دیگر منتشر می‌شود.

 

سویه‌ی دلتای کروناویروس اکنون در بسیاری از کشورها به سویه غالب ویروس بدل شده است.

پژوهشگران هنوز دقیقا نمی‌دانند آیا گونه دلتا کرونا نسبت به گونه‌های دیگر بیماری شدیدتری ایجاد می‌کند و  مرگبارتر است یا نه و میزان اثربخشی واکسن‌های موجود در برابر آن چقدر است.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که واکسن‌های موجود در برابر سویه‌های جهش‌یافته کروناویروس از جمله گونه دلتا موثر هستند.

پژوهشگران در انگلستان میزان اثربخشی واکسن‌های دو دوزی آسترازنکا و فایزر/بیونتک را در برابر سویه‌ی دلتا نسبت به سویه‌ی آلفا (که در ابتدا در انگلیس یافت شد) مقایسه کرده‌اند.

نتایج نشان داده است که افرادی که هر دو دوز این واکسن‌ها را دریافت کرده‌اند، در برابر این سویه‌ها هم محافظت می‌شوند، اما در افرادی که یک دوز این واکسن‌ها را دریافت کرده‌اند، میزان محافظت کمتر است.

زیرسویه‌ی دلتا پلاس

این ویروس جدید یک زیرسویه‌ی از سویه‌ی دلتا کروناویروس است که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و اکنون یک جهش اضافی به نام K417N در پروتئین گل‌میخی یا شاخکی سطحی‌اش پیدا کرده است. جهش K417N برای نخستین بار در  سویه‌ی بتای کروناویروس (شناسایی شده برای نخستین بار در آفریقای جنوبی) یافت شد.

برخی از دانشمندان نگران هستند که این جهش به همراه سایر جهش‌های سویه‌ی دلتا می‌تواند باعث واگیرتر آن شود.

جهش K417N از هنگامی که در سویه‌ی بتا (با نام علمی B.1.351) کشف شد، مورد توجه بوده است چرا که گزارش شده است باعث گریز ویروس از پاسخ ایمنی می‌شود. این جهش همچنین به خاطر کاهش دادن اثربخشی مجموعه‌ای از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال درمانی شناخته شده است.

تا ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) ۱۹۷ مورد از عفونت با سویه‌ی دلتا پلاس از ۱۱ کشور شامل انگلیس، کانادا، هند، ژاپن، نپال، لهستان، پرتغال، روسیه، سوئیس، ترکیه و آمریکا گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید سویه‌ی دلتا پلاس را هم به عنوان بخشی از سویه‌ی دلتا به همراه سایر «سویه‌های مایه‌ نگرانی» (VOC) دارای جهش اضافی دنبال می‌کند. به گفته این سازمان، در حال حاضر به نظر نمی‌رسد این گونه چندان شایع باشد و فقط بخش کوچکی از موارد عفونت با سویه‌ی دلتا را تشکیل می‌دهد.

کرونای دلتا،کرونا ویروس،واکسن،واکسن کرونا،

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction