گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

 

پیچ و مهره به دلیل استفاده در مکان های مختلف با شرایط آب و هوایی گوناگون ممکن است در اثر زمان دچار فرسودگی شوند. به همین دلیل روش های گوناگونی برای عدم آسیب به آن ها وجود دارد که با استفاده از آن می توان مقاومت آن ها را افزایش داد. پوشش گالوانیزه یکی از بهترین روش ها برای محافظت پیچ و مهره است که در صنایع مختلف از این روش استفاده می شود. خرید پیچ و مهره با استفاده از پوشش گالوانیزه یکی از مهم ترین دلایل به منظور افزایش عمر دستگاه ها در صنایع مختلف می باشد.

 

یکی از روش های پوشش سطوح پیچ و مهره استفاده از گالوانیزه می باشد. اما انجام این کار شامل فرآیند های خاصی می باشد که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد. انجام پوشش گالوانیزه بر روی پیچ و مهره دارای روش های مختلفی می باشد که می توان این کار را به صورت گرم و سرد و یا استفاده از فسفات کرومات انجام داد. اما پیش از توضیح درباره شرایط انجام این کار توضیحاتی را درباره دلیل انجام پوشش گالوانیزه بر روی پیچ و مهره به شما ارائه خواهیم داد.

 

دلیل پوشش گالوانیزه برای پیچ و مهره

پوشش دهی با استفاده از این روش که به مدل های گوناگونی قابل انجام می باشد و بنا به نیاز و کاربرد پیچ و مهره می بایست آن را انتخاب نمود سبب بالا بردن دوام و مقاومت پیچ و مهره در برابر عوامل مختلف می شود. بالا بردن مقاومت پیچ و مهره در برابر حرارت ، رطوبت ، مکان های اسیدی و قلیایی و ... از مزیت های استفاده از گالوانیزه برای پوشش پیچ و مهره می باشد.

 

روش انجام پوشش گالوانیزه

به طور کلی می توان انجام این کار با استفاده از روش های مختلفی صورت می پذیرد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

1.پوشش گالوانیزه گرم

انجام پوشش گالوانیزه با استفاده از روش گرم بدین صورت است که پیچ و مهره را در درون ظرفی شامل مذاب فلز روی (دمای 830 تا 870 درجه سانتی گراد) فرو می برند. سپس ظرف را به ترتیب با اکسیژن و کربن ترکیب می کنند که این کار سبب واکنش آهن می شود و نتیجه نهایی ایجاد لایه ای از جنس ZnCo3 می باشد. انجام این روش سبب استقامت پیچ و مهره در برابر جوشکاری با دمای بالا (200 درجه سانتی گراد) و همچنین عمر بالای پیچ و مهره در برابر زنگ زدگی خواهد شد. از مزیت این روش می توان به قیمت پایین انجام این کار نسبت به دیگر روش ها و همچنین روشی کم فرسایش اشاره نمود. بهترین روش برای گالوانیزه کردن فولاد و یا آهن استفاده از این روش می باشد.

 

2.پوشش گالوانیزه سرد یا الکترودی

روش دیگر پوشش دهی گالوانیزه که الکترودی نام دارد بدین گونه انجام می شود که لایه از فلز روی به وسیله جریان الکتریسیته با قدرت بالا بر روی فولاد ایجاد خواهد شد. فرسایش انجام این کار نسبت به روش گرم بیشتر بوده و به طور کلی انجام این کار در محیط کار مناسب نمی باشد. ساخت پیچ و مهره زرد رنگ که کاربرد زیادی در صنعت دارد با استفاده از این روش ساخته می شود.

پوشش گالوانیزه پیچ و مهره

 

3. پوشش گالوانیزه با استفاده از نیکل کروم

در این روش از نیکل که خاصیت بالا بودن نقطه جوش و مغناطیسی دارد استفاده می شود. از دیگر خواص نیکل می توان به خاصیت ضد زنگ زدن آن اشاره نمود که می تواند مقاومت خوبی برای پیچ و مهره ایجاد نماید. ماده ی دیگری که در این روش استفاده می شود کروم نام دارد که استفاده از آن در این شیوه پوشش سبب افزایش مقاومت و همچنین درخشندگی سطح پیچ و مهره می شود. فلز کروم همانند نیکل از خواص ضد زنگ بودن بهره می برد و علاوه بر این مقاومت مناسبی در برابر محلول های باز و یا نمکی دارد.

 

4. پوشش گالوانیزه با استفاده از روش P.T.F.E

مهم ترین دلیل استفاده از این روش جهت پوشش گالوانیزه پیچ و مهره تنوع  رنگبندی بالایی است که می توان در این روش به پیچ و مهره ها داد. با استفاده از این روش می توان رنگ هایی همچون طوسی ، ابی ، سبز و... را به پیچ و مهره داد که بنا به نیاز از آن ها استفاده نمود.

 

از دیگر مزیت های پوشش گالوانیزه با استفاده از روش P.T.F.E می توان به تحمل بالای این پوشش در برابر دما ( 200 تا 400 درجه سانتی گراد) اشاره کرد. علاوه بر این این نوع پوشش نارسانا می باشد و مقاومت ایده آلی در برابر آب ، رطوبت و محلول های قلیایی و نمکی خواهد داشت.

 

5.پوشش گالوانیزه فسفات کرومات

این نوع پوشش گالوانیزه پیچ و مهره به پوشش ترمیمی معروف است. در این روش با استفاده از فسفات کرومات نامحلول پوششی جهت محافظت از پیچ و مهره تهیه می شود. فسفات کرومات با استفاده از ترکیب نمک های PO3 و اسید سولفوریک تهیه می شود که می تواند قدرت چسبندگی بر روی فلز داشته باشد و  در محیط خنثی از پیچ و مهره محافظت نماید.

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع روش های ایجاد پوشش گالوانیزه بر روی پیچ و مهره آشنا نماییم. چنانچه قصد خرید پیچ و مهره و یا اطلاع از قیمت پیچ و مهره در مدل های گوناگون را داشته باشید می توانید با گروه صنعتی پیچ مهره پرشین بولت (09121712851) در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیچ های استاندارد,پیچ های واشردار,پیچ های متری,پیچ های خودکار استاندارد,پیچ های استوانه ای,پیچ های چوب,پیچ های آلن,پیچ های اتاقی,پیچ های چشمی,پیچ های خشکه,پیچ های شیروانی,پیچ های دو سر رزوه,پیچ های فیکس,پیچ های رول بولت,پیچ های u & j,پیچ های انكر بولت,پيچ و مهره ورشويي,پیچ های تی,پیچ های گازوئیلی,پیچ های کرپی,پیچ های جوشی,مهره های استاندارد,مهره های خاص,قلاب های پیچی,واشرآلات,پین ها,میخ پرچ,پیچ شش گوش,مهره T,مهره باریک,مهره بلند,مهره جوشی,مهره چاکدار,مهره چشمی,مهره چهارگوش,مهره خروسکی,مهره سر بسته,مهره شش گوش,مهره قفلی,مهره کاسه نمدی,مهره گرد,مهره واشردار,واشر تخت,واشر چهار گوش,واشر خورشید,واشر فنری,واشر موجی,خرید پیچ و مهره

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction