گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

همانطور که می دانید استفاده از پیچ و مهره در تمامی زندگی روزمره انسان ها نقش بسیاری مهمی را ایفا می نماید و اگر تا به امروز تولید پیچ و مهره صورت نمی گرفت بیشتر وسایل مورد استفاده امروز ما تولید نمی شد و صنایع مختلف از جمله صنایع خودرو سازی ، پتروشیمی و یا هوانوردی به وجود نمی آمد. جهت آشنایی با چگونگی اختراع پیچ و مهره پیشنهاد می شود مقاله تاریخچه تولید و استفاده از پیچ و مهره را مطالعه نمایید.

 

یکی از صنایع مهم که کاربرد پیچ و مهره بسیار در آن اهمیت دارد ، صنعت هواپیمایی می باشد. در این مقاله قصد داریم درباره همین موضوع صحبت نماییم. پس با ما همراه باشید.

 

در صنعت هواپیما سازی از پیچ و مهره ها برای اتصال قطعات جزئی به یکدیگر و سایر قطعات استفاده می شود. طبق آمار منتشر شده پیچ ومهره ها نیمی از 6,000,000 قطعه مورد استفاده برای ساخت هواپیمای بوئینگ 800 - 747 را تشکیل می دهند.

 

کاربرد پیچ و مهره ها اتصال کلیه قسمت های مختلف به یکدیگر در مناطق اولیه سازه، ساختار ثانویه، کاربردهای تحت فشار و غیر تحت فشار و انتقال بارها از یک قسمت به قسمت دیگر در هر دو بخش تولید و تعمیر می باشد.

 

از آنجایی که تجهیزات و فناوری های هواپیمایی اغلب تحت شرایط سخت قرار می گیرند به عنوان مثال فشار و درجه حرارت بالا در نتیجه حتی اتصال دهنده های نگهدارنده باید برای مقاومت در برابر این شرایط طراحی و ساخته شوند.

 

حتی اگر هواپیما ها از بهترین مواد ساخته شده باشند، در صورتی که قطعات آنها محکم به هم متصل نشده باشند بر روی ایمنی آنها تأثیر منفی می گذارد. توسعه هواپیماها در زمینه تجاری، حمل و نقل و نظامی مانند موشکهای بالستیک و راکتها فشار قابل توجهی بر عملکرد تولیدکنندگان اتصال دهنده های هواپیما وارد می کند. در این مقاله در مورد کاربرد، جنس، انواع، ویژگی ها و استانداردهای کیفیت پیچ و مهره های هواپیما ها بحث خواهیم کرد.

 

کاربرد انواع پیچ و مهره ها

شاید نشان دادن تأثیر اتصال دهنده ها در ظاهر دشوار باشد، اتصال دهنده ها هنوز هم نوعی لوازم جانبی لازم در صنعت هوا فضا هستند. مهندسین هنگام طراحی هواپیما موارد بسیاری را برای انتخاب دقیق پیچ و مهره ها در نظر می گیرند. نوع اتصال دهنده با توجه به محل کاربرد آنها و نیرویی که تحمل می کنند برشی یا تنشی تعین می شود. بارهای هواپیما ممکن است شامل مواردی مانند عملیات عادی پرواز، وزش باد، فرود و غیره باشد. همه این موارد بر روی ضخامت، جنس و نوع اتصال دهنده های هواپیما تاثیر گذار خواهد بود.

 

مشخصات و استاندارد های پیچ و مهره های هواپیما

پیچ و مهره های مورد استفاده در صنعت هواپیمایی باید در برابر فشارهای شدید جاذبه بسیار مقاوم باشند. پیچ ومهره ها اجزای بسیار مهمی هستند که بر ایمنی و کارایی کلی هواپیما تأثیر می گذارند. در صنعت هواپیما سازی همه اتصال دهنده ها باید دارای نشان استاندارد باشند. می توان از پیچ و مهره های به کار رفته در صنعت هواپیمایی به دلیل داشتن دقت و کیفیت بالا در هر جایی که به اجزای دقیق نیاز است استفاده کرد. اتصال دهنده های هواپیما معمولاً در برابر خوردگی و اکسیداسیون بالا، نیروهای کششی و برشی، فرسودگی و درجه حرارت های بسیار بالا و پایین دارای مقاومت بالایی هستند.

کاربرد پیچ و مهره در صنعت هواپیمایی

 

انواع اتصال دهنده های صنعت هواپیمایی

اتصال دهنده های مورد استفاده در صنعت هواپیمایی شامل پیچ، مهره، بولت، واشر و غیره می باشد.

 

پیچ: پیچ هایی که در صنعت هواپیمایی به کار می روند در سطح خود دارای علامت می باشند. علائم به کار رفته با توجه به تولید کننده آنها متفاوت می باشند. پیچ های استاندارد پیچ های با استاندارد AS3 تا AN20 می باشند.

 

مهره: نوعی اتصال دهنده با سوراخ رزوه ای، که همراه با پیچ استفاده می شود. جنس مهره های که در صنعت هواپیمایی به کار می رود از فولاد کربن با روکش کادمیوم، فولاد ضد زنگ یا آلیاژ آلومینیوم 2024T می باشد.

 

ویژگی های پیچ و مهره ها عمدتا به جنس مواد سازنده آنها بستگی دارد. برخی از مواد متداول مورد استفاده برای ساخت پیچ و مهره های مورد استفاده در صنعت هواپیمایی عبارتند از:

• آلومینیوم

• فولاد

• تیتانیوم

• سوپرآلیاژها

• تیتانیوم

 

تیتانیوم به دلیل ویژگی هایی که دارد ماده مناسبی برای ساخت پیچ و مهره در صنعت هواپیمایی می باشد. استحکام تیتانیوم با آلیاژ فولاد و فولاد قابل مقایسه است، اما سبک تر بوده و در برخی موارد می توان از آن به جای آلومینیوم استفاده کرد.

 

آلومینیوم

یک ماده فلزی سبک و مقرون به صرفه است که به طور گسترده ای برای ساخت قطعات مختلف در صنعت هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. آلومینیوم اغلب برای هواپیماهای جوی استفاده می شود و دارای محدودیت های خاصی است. متداول ترین آلیاژ آلومینیوم در صنعت هواپیمایی Al 7075 می باشد که در مقابل فرسودگی مقاوم بوده و مقاومت بالایی دارد.

 

فولاد

فولاد می تواند تا سه برابر قوی تر از آلومینیوم باشد، با این وجود سنگین تر نیز هست. فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی اصلی ترین مواد سازنده پیچ و مهره در صنعت هوایی می باشند. انتخاب فولاد مناسب و تکنیک های ماشین کاری، کاری دشوار است. فولاد برای استفاده در سطح هواپیما و تجهیزات فرود ایده آل می باشد، برخی از فولادهای ضد زنگ مانند PH و CRES برای ساخت پیچ و مهره در صنعت هوایی مناسب هستند.

 

سوپرآلیاژها

سوپرآلیاژها (آلیاژهای با کارایی بالا) نوعی ماده خاص هستند که درصنعت هواپیمایی به دلیل داشتن توانایی حفظ یکپارچگی ساختاری و قابلیت انعطاف پذیری بالا نسبت به سایر مواد مورد استفاده قرار می گیرند. از سوپر آلیاژها می توان A286 (آلیاژ آهن، نیکل و کروم) و H-11 (آلیاژ کروم 5٪) را نام برد.

گروه صنعتی پرشین بولت

این واحد تولیدی و صنعتی با مديريت آقای نعمتی حاصل تجربه و تلاش گروهی از متخصصین و کارشناسان مجرب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در تولید می باشد که در زمینه تهیه و تولید و توزیع پیچ و مهره های صنایع مختلف برای استفاده در کاربردهای کارگاهی، ماشین سازی، صنایع سیمان،نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی، راهسازی و معادن ، پیچ های خشکه، آهنی، اتاقی، سوکی، آلن، استیل، خودکار، mdf , pvc ، شیروانی، واشرتخت و فنری فعالیت می نماید. با توجه به مجموعه تلاشها و برنامه ریزیهای انجام شده توسط کارشناسان فنی این فروشگاه، در حال حاضر کلیه محصولات، مطابق با استانداردهای جهانی به صنعتگران محترم کشور ارائه می شود.

   پرشین بولت به منظور تأمين نيازمندي صنايع نفت، گاز، پتروشيمي، برق و خودرو به انواع پيچ و مهره و واشر ايجاد گرديده است و با توجه به آماده سازي امكانات فروشگاهی قادر است محدوده وسيعي از نيازهاي متنوع صنايع كشور را به خانواده fastener  بر اساس استانداردهاي بين المللي  UNI,ASTM , DIN , ANSI , ISO , BS  تهیه نمايد .

تهیه وتولیدو توزیع پيچ و مهره مطابق با استانداردهاي بين المللي كه قابل رقابت با انواع مشابه خارجي مي باشد.

شماره تماس :

09121712851

021.55423879

021.55411275

واتساب:09121712851

وب سایت:www. pershianbolt.ir

اینستا: persianbolt1

 

 

 

پیچ های استاندارد,پیچ های واشردار,پیچ های متری,پیچ های خودکار استاندارد,پیچ های استوانه ای,پیچ های چوب,پیچ های آلن,پیچ های اتاقی,پیچ های چشمی,پیچ های خشکه,پیچ های شیروانی,پیچ های دو سر رزوه,پیچ های فیکس,پیچ های رول بولت,پیچ های u & j,پیچ های انكر بولت,پيچ و مهره ورشويي,پیچ های تی,پیچ های گازوئیلی,پیچ های کرپی,پیچ های جوشی,مهره های استاندارد,مهره های خاص,قلاب های پیچی,واشرآلات,پین ها,میخ پرچ,پیچ شش گوش,مهره T,مهره باریک,مهره بلند,مهره جوشی,مهره چاکدار,مهره چشمی,مهره چهارگوش,مهره خروسکی,مهره سر بسته,مهره شش گوش,مهره قفلی,مهره کاسه نمدی,مهره گرد,مهره واشردار,واشر تخت,واشر چهار گوش,واشر خورشید,واشر فنری,واشر موجی,خرید پیچ و مهره

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction