گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

ایمیل:pershianbolt@gmail.com

ایمیل : info @ persianbolt.ir

 

 

پیچ خودرویی اتصال دهنده هایی هستند که دارای یک سر شش ضلعی ، شش ضلعی ، دارای صورت واشر روی سطح یاتاقان و یک نقطه بریده شده است. پیچ های درپوش شش گوش که معمولاً در مونتاژهای ساختمانی و ماشین آلات استفاده می شود ، یکی از متداول ترین اتصال دهنده هایی است که امروزه در محل کار استفاده می شود. مشخصات پیچ درپوش هگزا در استاندارد ASME B18.2.1-1996 شرح داده شده است.

پیچ های درپوش هگزا پیچ های هگز نیست.

اشتباه گرفتن پیچ درپوش سحر و جادو برای پیچ و مهره هگز یک اتفاق بسیار معمول است، اما این دو اتصال دهنده از بسیاری جهات از جمله نحوه استفاده و نصب آنها با یکدیگر تفاوت دارند.

  • پیچ و مهره های سحر و جادو با چرخاندن مهره ای برای محکم شدن بست نصب می شوند.
  • پیچ های درپوش شش گوش با چرخاندن سر برای جمع شدن و سفت شدن در سوراخ های ضربه ای نصب می شوند.
  • پیچ های درپوش سحر و جادو دارای یک صفحه واشر روی سطح یاتاقان و نقطه پخ شده هستند.پیچ خودرویی.
  • پیچ و مهره های سحر و جادو نه صورت واشر دارند و نه نقطه پخ شده.
  • از پیچ های سرپوش هگز معمولاً برای کاربردهای دقیق در مواردی که تحمل محکم لازم باشد استفاده می شود.
  • پیچ و مهره های سحر و جادو اغلب در صنایع ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند که خصوصیات مکانیکی از تحمل های بعدی اهمیت بیشتری دارند.

نمرات پیچ های سحر و جادو

پیچ های درپوش شش گوش درجه ۲

  • این اتصال دهنده ها که معمولاً به عنوان کیفیت “سخت افزاری” شناخته می شوند، معمولاً از فولاد کم کربن ساخته می شوند.
  • اتصال دهنده های درجه ۲ برای نگه داشتن قطعات چوب در کنار هم (در ترکیب با مهره ها و واشرهای مناسب) یا استفاده از سخت افزارهای عمومی در مواردی که مقاومت بالاتری لازم نیست، مناسب هستند.
  • در سر اتصال دهنده های درجه ۲ هیچ علامت گذاری وجود ندارد.
  • بسیاری از تولید کنندگان شناسه متمایز شرکت را بر روی سر قرار می دهند.پیچ خودرویی

پیچ های درپوش شش گوش درجه ۵

  • اتصال دهنده های درجه ۵ درجه حرارت از فولاد کربن متوسط ساخته شده اند.پیچ خودرویی
  • اتصال دهنده های درجه ۵ برای مقاومت اضافی لازم برای اکثر موارد استفاده در خودرو و سایر کاربردهایی که مقاومت در آنها نگرانی متوسطی دارد ، خاموش و معتدل می شوند.
  • علامت گذاری شده روی سر اتصال دهنده درجه ۵ سه خط با فاصله یکسان است که از مرکز سر خارج می شود.پیچ خودرویی
  • شناسه های تولیدکنندگان برای ردیابی اضافه می شود.

پیچ های درپوش شش گوش درجه ۸

  • اتصال دهنده های درجه ۸ درجه حرارت از فولاد آلیاژ کربن متوسط برای سخت ترین کاربردها ساخته می شوند.
  • سپس اتصال دهنده های درجه ۸ خاموش می شوند و از کیفیت و مقاومت برتر برخوردار می شوند.پیچ خودرویی
  • علامت گذاری شده در یک اتصال دهنده درجه ۸ شش خط با فاصله یکسان است که از مرکز سر خارج می شود.
  • شناسه های تولیدکنندگان برای ردیابی اضافه می شود.پیچ خودرویی

پیچ درپوش شش گوش استیل ضد زنگ ۱۸-۸

  • محبوب ترین نوع ضد زنگ که در تولید اتصالات استفاده می شود.
  • این ترکیب تقریباً ۱۸٪ کروم و ۸٪ نیکل است ، بنابراین ۱۸-۸ نامگذاری شده است.پیچ خودرویی
  • ۱۸-۸ فولاد ضد زنگ در این طبقه بندی از چندین درجه ضد زنگ تشکیل شده است از جمله ۳۰۲ ، ۳۰۳ ، ۳۰۴ و ۳۰۵.
  • همه این گریدهای فولاد ضد زنگ ۱۸-۸ از مقاومت و مقاومت در برابر خوردگی خوبی برخوردار هستند. پیچ خودرویی

پیچ های درپوش شش گوش استیل ۳۱۶

  • ۳۱۶ فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی بیش از ۱۸-۸ است ، اما گران تر است.
  • ۳۱۶ فولاد ضد زنگ تقریباً از ۱۸٪ کروم و ۱۲٪ نیکل با افزودن ۲٪ تا ۴٪ مولیبدن تشکیل شده است.پیچ خودرویی
  • ۳۱۶ فولاد ضد زنگ همچنین مقاومت خود را در دمای بالاتر از ۱۸-۸ حفظ می کند.

پیچ درپوش سحر و جادو ۴۱۰ فولاد ضد زنگ

  • فولاد ضد زنگ ۴۱۰ تقریباً ۱۲٪ کروم بدون نیکل دارد.
  • فولاد ضد زنگ ۴۱۰ بسیار مقاوم در برابر خوردگی نیست و مغناطیسی است ، اما می توان با آن عملیات حرارتی انجام داد تا سخت شود.

آجیل ها به طور کلی از فولاد کم کربن یا ملایم، شبیه پیچ و مهره درجه ۲ ساخته می شوند. این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما طول و طرح نخ مهره ها تعیین می شود تا پیچ و مهره ها بتوانند تحت بار کامل به مقاومت کامل برسند.پیچ خودرویی این بدان معناست که اگر یک اتصال دهنده را بیش از حد گشتاور کنید، اغلب ابتدا مهره را برداشته و پیچ و مهره را سالم نگه می دارید.

هنگامی که شما یک اتصال دهنده را به یک مشخصات گشتاور می کنید، پیچ خودرویی از یک پیش بارگیری استفاده می کنید که در مقابل بار مقابل مقاومت می کند و همچنین اتصال دهنده را تا جایی فشار می دهد که بار اضافی باعث بسته شدن اتصال دهنده و شل شدن آن نشود.

گشتاور مناسب کلیه اتصالات روی وسیله نقلیه مهم است، اما در مناطق کمتر بحرانی با استفاده از تجربه و آچارهای معمولی حاصل می شود. یک کلید برای اندازه اتصال دهنده خاص طراحی شده است.پیچ خودرویی هرچه اتصال دهنده بزرگتر باشد، دهانه آن بلندتر است تا بتواند گشتاور صحیح را از قدرت یک فرد “استاندارد” تأمین کند.پیچ خودرویی همه شما به یاد خواهید داشت که شاگرد همیشه پیچ های یک چهارم اینچی را می شکند تا زمانی که او یاد بگیرد که باید از پیچ های کوچکتر راحت شود.

مهره های نایلوک در پروژه های اتومبیل های خیابانی بسیار رایج است و تقریباً جای واشر بهار قدیمی را گرفته است.پیچ خودرویی عملکرد آنها به ویژه در کاربردهایی که لرزش یا چرخش عاملی است یا دسترسی برای بازرسی تعمیر و نگهداری مشکل است. اطمینان حاصل کنید که برای درگیری مناسب حداقل یک نخ از داخل مهره بیرون زده است. از نایلوک ها در جایی که گرما مواد نگهدارنده نایلون را ذوب می کند استفاده نکنید و بیش از دو بار از کار بیفتید.پیچ خودرویی

پیچ خودرویی

نکات

  • اتصال دهنده ها را پیدا کنید تا در صورت باز نشدن مهره، پیچ یا پیچ در جای خود باقی بماند و همچنان بتواند بخشی از کار خود را در محل کار انجام دهد. پیچ خودرویی بنابراین، سرها را بالا یا رو به جلو قرار دهید.
  • از واشرهایی با اندازه مناسب متناسب با ساق اتصال دهنده استفاده کنید. پیچ خودرویی پاکسازی ۰.۵ تا ۱ میلی متر طبیعی است. واشرهای با سایز بزرگ می توانند در محل قرارگیری اجزای گیره مشکل ایجاد کنند.
  • برای جلوگیری از اعوجاج عضو توخالی در هنگام گشتاور یا تحت تنش عملیاتی و در نتیجه اتصال سست ، اطمینان حاصل کنید که لوله های جدا کننده یا کارفرمایان را در داخل وسایل توخالی که توسط یک بست بسته می شوند، قرار دهید.
  • در مورد ضخامت موادی که اتصال دهنده ها در یک براکت یا موردی که در حال طراحی آن هستید، فکر کنید، به طوری که پیچ و مهره بیش از حد از ماده اصلی استفاده نمی کند و باعث ایجاد شکافی می شود که عملکرد ضعیف و شل بودن آن اتصال را وارد می کند.پیچ خودرویی
  • به همین ترتیب، اطمینان حاصل کنید که سوراخهایی که سوراخ می کنید برای استفاده از اتصال دهنده بزرگ بیش از اندازه نیستند ، یا سستی، جغجغه و شکاف حاصل می شود.پیچ خودرویی برای اتصالات زیر ۶ میلی متر، یک قانون اساسی فاصله ۰.۵ میلی متر است و برای ۶-۱۶ میلی متر، از ۱ میلی متر به عنوان اندازه سوراخ ترخیص استفاده کنید. پیچ خودرویی من نمی توانم به چفت و بست های بزرگتر از ۱۶ میلی متر در ماشین خیابانی فکر کنم.
  • اتصال دهنده های ضد زنگ از لحاظ ظاهری بر روی اجزای بدن بسیار مناسب هستند، اما اطمینان حاصل کنید که پیچ های با مقاومت بالا را برای تأمین سیستم تعلیق، منیفولد موتور و بار بالاتر از یک منبع خوب سفارش می دهید.

پیچ های درپوش سوکت پیچ های ماشینی با سر بشکه ای استوانه ای شکل است که شامل یک سوکت شش ضلعی است.پیچ خودرویی قطر هد کمتر از بیشتر سر پیچ های دستگاهی است که معمولاً فقط ۱.۵ برابر قطر اسمی نخ است.پیچ خودرویی از پیچ های درپوش سوکت می توان به عنوان پیچ درپوش سوکت ، پیچ سوکت سر درپوش یا پیچ سر سوکت شش گوش نیز نام برد.
بستن برای این اجزا نیازی به ترخیص خارجی ندارد ، که معمولاً در پیچ هایی مانند سر شش گوش است تا بتواند یک دهانه یا سوکت را بپذیرد. این خصوصیات به این معنی است که پیچ های درپوش سر سوکت برای استفاده در فضاهای محدود مناسب هستند.پیچ خودرویی

پیچ درپوش سوکت اغلب با قرارگیری سر در یک سوراخ ضد هم استفاده می شود، و در انتهای سر با سطح قطعه بسته می شود. این امر باعث ایجاد ظاهری تمیز می شود و هیچ برجستگی ای برجای نمی گذارد که ممکن است صدمه ببیند یا آسیب ببیند و باعث محبوبیت آنها در تجهیزات ورزشی مانند دوچرخه شود.

پیچ های درپوش سوکت اغلب با یک سر شستشو در داخل یک شاخک نصب می شوند، به این معنی که قرارداد اندازه گیری با پیچ و مهره ها و پیچ هایی که معمولاً با افتخار سر به سطح نصب می شوند، متفاوت است. طول بیشتر پیچ ها و پیچ و مهره های ماشین به عنوان طول کل شافت ، شامل هر دو بخش رزوه شده و ساقه بدون نخ، اما به استثنای سر مشخص شده است.

با این وجود، با پیچ های سر درپوش سوکت ، طول اعلام شده طول کلی شامل شافت و سر است. همچنین ابعاد پیچ های ضد مغز اندازه گیری می شود.

علاوه بر این، پیچ های درپوش سوکت اغلب در کاربردهای مکانیکی پرمصرف استفاده می شوند، بنابراین اغلب فقط در درجه های بالاتر در دسترس هستند. پیچ و پیچ و مهره های ماشین با استفاده از دو عدد که با یک نقطه از هم جدا می شوند، با مقاومت درجه بندی می شوند. این نقطه جدا کننده است و نباید آن را با یک علامت اعشاری اشتباه گرفت.پیچ خودرویی عدد اول مقاومت کششی نهایی (UTS) در MPa بر 100 تقسیم شده و عدد دوم نسبت مقاومت تسلیم به UTS است.
پیچ های درپوش Hex اتصال دهنده هایی هستند که دارای یک سر شش ضلعی، شش ضلعی، دارای صورت واشر روی سطح یاتاقان و یک نقطه بریده شده است. پیچ خودرویی پیچ های درپوش شش گوش که معمولاً در مونتاژهای ساختمانی و ماشین آلات استفاده می شود، یکی از متداول ترین اتصال دهنده هایی است که امروزه در محل کار استفاده می شود.پیچ خودرویی مشخصات پیچ درپوش هگزا در استاندارد ASME B18.2.1-1996 شرح داده شده است. مشخصات پیچ درپوش Hex شامل ASTM A449 & SAE J429: درجه 2 ، درجه 5 و درجه 8 است.

پیچ های درپوش هگزا پیچ های هگز نیستپیچ های سحر و جادو
اشتباه گرفتن پیچ درپوش سحر و جادو برای پیچ و مهره هگز یک اتفاق بسیار معمول است، اما این دو اتصال دهنده از بسیاری جهات از جمله نحوه استفاده و نصب آنها با یکدیگر تفاوت دارند.

پیچ و مهره های سحر و جادو با چرخاندن مهره ای برای محکم شدن بست نصب می شوند.پیچ خودرویی
پیچ های درپوش شش گوش با چرخاندن سر برای جمع شدن و سفت شدن در سوراخ های ضربه ای نصب می شوند.
پیچ های درپوش سحر و جادو دارای یک صفحه واشر روی سطح یاتاقان و نقطه پخ شده هستند.پیچ خودرویی
پیچ و مهره های سحر و جادو نه صورت واشر دارند و نه نقطه پخ شده.
از پیچ های سرپوش هگز معمولاً برای کاربردهای دقیق در مواردی که تحمل محکم لازم باشد استفاده می شود.
پیچ و مهره های سحر و جادو اغلب در صنایع ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند که خصوصیات مکانیکی از تحمل های بعدی اهمیت بیشتری دارند.
نمرات پیچ های سحر و جادو.
پیچ های درپوش شش گوش درجه 2hex-cap-screws3.
این اتصال دهنده ها که معمولاً به عنوان کیفیت “سخت افزاری” شناخته می شوند ، معمولاً از فولاد کم کربن ساخته می شوند.پیچ خودرویی
اتصال دهنده های درجه ۲ برای نگه داشتن قطعات چوب در کنار هم (در ترکیب با مهره ها و واشرهای مناسب) یا استفاده از سخت افزارهای عمومی در مواردی که مقاومت بالاتری لازم نیست ، مناسب هستند.
در سر اتصال دهنده های درجه ۲ هیچ علامت گذاری وجود ندارد.
بسیاری از تولید کنندگان شناسه متمایز شرکت را بر روی سر قرار می دهند.
پیچ های درپوش شش گوش درجه ۵.پیچ خودرویی
اتصال دهنده های درجه ۵ درجه حرارت از فولاد کربن متوسط ساخته شده اند.
اتصال دهنده های درجه ۵ برای مقاومت اضافی لازم برای اکثر موارد استفاده در خودرو و سایر کاربردهایی که مقاومت در آنها نگرانی متوسطی دارد، خاموش و معتدل می شوند.
علامت گذاری شده روی سر اتصال دهنده درجه ۵ سه خط با فاصله یکسان است که از مرکز سر خارج می شود.
شناسه های تولیدکنندگان برای ردیابی اضافه می شود.پیچ خودرویی
پیچ های درپوش شش گوش درجه 8پیچ های hex-cap-screw7
اتصال دهنده های درجه ۸ درجه حرارت از فولاد آلیاژ کربن متوسط برای سخت ترین کاربردها ساخته می شوند.
سپس اتصال دهنده های درجه ۸ خاموش می شوند و از کیفیت و مقاومت برتر برخوردار می شوند.پیچ خودرویی
علامت گذاری شده در یک اتصال دهنده درجه ۸ شش خط با فاصله یکسان است که از مرکز سر خارج می شود.
شناسه های تولیدکنندگان برای ردیابی اضافه می شود.
پیچ درپوش شش گوش استیل ضد زنگ ۱۸-۸.
محبوب ترین نوع ضد زنگ که در تولید اتصالات استفاده می شود.
این ترکیب تقریباً ۱۸٪ کروم و ۸٪ نیکل است ، بنابراین ۱۸-۸ نامگذاری شده است.
18-8 فولاد ضد زنگ در این طبقه بندی از چندین درجه ضد زنگ تشکیل شده است از جمله 302 ، 303 ، 304 و 305 همه این گریدهای فولاد ضد زنگ 18-8 از مقاومت و مقاومت در برابر خوردگی خوبی برخوردار هستند.پیچ خودرویی پیچ های درپوش شش گوش استیل 316hex-cap-screw6 316 فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی بیش از 18-8 است، اما گران تر است 316 فولاد ضد زنگ تقریباً از 18٪ کروم و 12٪ نیکل با افزودن 2٪ تا 4٪ مولیبدن تشکیل شده است.  316 فولاد ضد زنگ همچنین مقاومت خود را در دمای بالاتر از 18-8 حفظ می کند پیچ درپوش سحر و جادو 410 فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ 410 تقریباً 12٪ کروم بدون نیکل دارد فولاد ضد زنگ 410 بسیار مقاوم در برابر خوردگی نیست و مغناطیسی است، اما می توان با آن عملیات حرارتی انجام داد تا سخت شود

نوع اتصال دهنده های اساسی در صنعت خودرو ضروری است؟

اتصال دهنده های مورد استفاده در اتومبیل پیچ و مهره، و واشر مهره ها اتصال پیچ و مهره ها را به یک سطح معین محکم می کنند و از نخ داخلی زن استفاده می کنند.پیچ خودرویی به طور معمول با پین و میله پیچ می شوند. آنها با سر مشخص می شوند و برای ساخت چرخ استفاده می شوند. واشرهای مورد استفاده در اتومبیل تمایل دارند به صورت دیسک های مسطح کوچک و دارای سوراخ هایی در مرکز خود باشند. به منظور جلوگیری از نشت، توزیع فشار و رادیاتورهای ایمن، از آنها برای نگه داشتن پیچ و مهره های مختلف خودرو استفاده می شود.

اتصال دهنده های پلاستیکی، که اغلب با وینیل ساخته می شوند، از طریق فرآیند قالب گیری تزریقی تولید می شوند ، در حالی که اتصال دهنده های فلزی به طور معمول با کار سرد و عملیات حرارتی انجام می شوند تا استحکام ، سختی و دوام آن بهینه شود.پیچ خودرویی فولاد ضد زنگ به دلیل مقاومت و مقاومت در برابر خوردگی، به عنوان ماده اتصال دهنده های خودرو از ارزش بالایی برخوردار است.

قطعات خودرو اغلب در اثر تغییر شرایط آب و هوا دچار خوردگی می شوند. مقاومت در برابر خوردگی عامل مهمی است که باید هنگام انتخاب مواد برای اتصال دهنده ها در نظر گرفت. یکی از قابل اعتمادترین مواد اتصال دهنده برای وسایل نقلیه تیتانیوم است. با این حال ، استفاده از آن معمولاً به کاربردهای اتصال دهنده هوافضا محدود می شود.

مهمترین مسئله ای که باید به آن پرداخته شود

متداول ترین نوع اتصال دهنده های بکار رفته در صنعت خودرو ، بدون شک پیچ و مهره سر Hex است که از نزدیک پیچ درپوش شش گوش و گل میخ دنبال می شود . گل میخ ترکیبی بین پیچ و پیچ است. پیچ خودرویی در صورت گشاد شدن هر یك از اتصالات ، مالك احتمالاً با وسایل نقلیه خود مشكل دارد.پیچ خودرویی به عنوان مثال، یک پیچ پیچ در موتور یا در قسمت انتقال قدرت می تواند از شروع اتومبیل جلوگیری کند، همانطور که اتصال دهنده های ناپایدار در سیستم تعلیق یا ترمز می توانند به شرایط بسیار خطرناکی مانند تصادفات و برخورد منجر شوند.

محکم کردن صحیح برنامه شما را در برابر خطرات محافظت می کند

شما باید اطمینان حاصل کنید که سطح بالاتری از کشش وجود دارد که پیچ و مهره های سر را در مناطق بحرانی نگه می دارد تا ظرفیت بار اتصال دهنده ها. اتصالات باید با تنگی مطلق بسته شوند. پیچ خودرویی کشش کافی مفصل منجر به ترکیبی از نیرو و ارتعاش می شود که فقط برای شل شدن پیچ است. از طرف دیگر، فشار بیش از حد ممکن است به اتصال دهنده آسیب برساند. از این رو، ایجاد تعادل مناسب مهم است.

 

پیچ خودرویی

آیا اصطلاحات “TIGHTENING” و “TORQUE” قابل تعویض هستند؟

راحت ترین پاسخ نه است. هنگامی که ما از اصطلاح “محکم کردن” در مورد کاربردهای اتصال دهنده استفاده می کنیم ، منظور ما از فشار وارد شده بر روی قطعات بست شده توسط پیچ است.پیچ خودرویی اتصال دهنده کشیده می شود ، زیرا کشش کشش کافی را برای نگه داشتن اجزای خودرو را تسهیل می کند.پیچ خودرویی از طرف دیگر ، گشتاور به نیروی چرخشی اعمال شده اشاره دارد. پیچ می چرخد ، در نتیجه کشش مجموعه تقویت می شود.

چه چیزی بر تنش حاصل از گشتاور تأثیر می گذارد؟

برای دستیابی به مقدار مناسب تنش ناشی از تنگی، تکنسین ها باید تعدادی از عوامل را در نظر بگیرند.پیچ خودرویی اول و مهمترین، هنگامی که گشتاور مقاومت اتصال دهنده در برابر چرخش را منعکس می کند. کمی روانکاری به پیچ و مهره کمک می کند تا مقدار مناسب تنش را فراهم کند.

عنصری که اغلب نادیده گرفته می شود و قابلیت اتصال دهنده را برای ایجاد کشش کافی افزایش می دهد ، معرفی واشر سخت شده است. این چرخش صاف می کند.پیچ خودرویی شما باید اطمینان حاصل کنید که، تحت هیچ شرایطی ، پیچ و مهره سریعتر شل می شود.

اتصال دهنده های ITA طیف گسترده ای از اتصالات را برای شما به ارمغان می آورند که از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. ما با تخصص خود به عنوان رهبران اندیشه در دنیای اتصال دهنده ها ، نیازهای خاص شما را در صنعت خودرو ارزیابی و درک می کنیم ، مناسب ترین اتصال دهنده ها را برای اطمینان از صحت، ایمن و ایمن بودن تمام قسمتهای وسایل نقلیه ارائه می دهیم!

در حالی که از اتصال دهنده ها در صنایع مختلفی استفاده می شود، اتصال دهنده های خودرو از جمله متداول ترین ها هستند. پیچ خودرویی اتصال دهنده های خودرو با داشتن تقریبی ۴۵ درصد از کل سهم بازار، برای عملکرد ایمن وسایل نقلیه حیاتی هستند.پیچ خودرویی اگرچه اتصال دهنده های طراحی شده مخصوص صنعت خودرو ممکن است بخش عمده ای از بازار را اشغال کند ، شناخت این نکته مهم است که در واقع انواع مختلفی از اتصال دهنده های خودرو از جمله پیچ و مهره، پیچ، مهره، پرچ، گل میخ و غیره وجود دارد. هر نوع اتصال دهنده به همان روش اولیه عمل می کند تا حداقل دو جسم را به هم متصل یا نگه دارد.پیچ خودرویی نحوه انجام آن کار ممکن است متفاوت باشد. همچنین باید تشخیص داده شود که اتصال دهنده های خودرو ممکن است از مواد مختلفی از جمله آهن ، فولاد ضد زنگ، نیکل، برنج و آلومینیوم ساخته شوند.

پیچ و مهره های خودرو اغلب به عنوان اتصال دهنده های رزوه ای شناخته می شوند.پیچ خودرویی این نوع اتصال دهنده ها از یک انتها دارای یک سر هستند. چنین پیچ و مهره هایی اغلب از سوراخ های قطعات مونتاژ شده وارد شده و سپس با استفاده از مهره محکم می شوند.پیچ خودرویی انواع مختلف پیچ و مهره های خودرو شامل پیچ و مهره های U، پیچ و مهره های توپی و پیچ و مهره های چرخ است.

آجیل های خودرو نیز برای این صنعت مهم هستند. پیچ خودرویی این نوع اتصال دهنده های اتومبیل به شکل معمول شش ضلعی یا مربع هستند و دارای یک سوراخ رزوه ای هستند که به منظور پیچاندن پیچ و مهره ای که ساختارها را به هم می چسباند، استفاده می شود. مهره های خودکار می توانند ماهیتی ساده داشته باشند یا ممکن است شامل مهره های t ، یقه یقه ، مهره های قفل کننده، مهره های مهره ای، مهره های شش گوش ، یا مهره های خود قفل شوند.

از گل میخ های خودرو نیز معمولاً به عنوان اتصال دهنده خودرو استفاده می شود. پیچ خودرویی این نوع گل میخ به طور معمول در هر انتها با استفاده از یک ساقه بدون نخ بسته می شود. از جمله متداول ترین انواع گل میخ های خودرو می توان به گل میخ های چرخدار و گل میخ های موتور اشاره کرد. همانطور که در مورد انواع دیگر اتصال دهنده های خودرو وجود دارد ، گل میخ ها ممکن است از انواع مختلفی از مواد از جمله برنز ، آلومینیوم، مس، برنج و حتی نایلون و پلاستیک ساخته شوند.

در بعضی موارد، بسته به ماهیت قطعاتی که باید به هم بسته شوند، واشرهای اتومبیل نیز ممکن است مورد نیاز باشد. پیچ خودرویی وظیفه اصلی واشر نگه داشتن بار پیچ و مهره رزوه ای است. 

واشرها به منظور توزیع فشار در زیر مهره قرار می گیرند. انواع متداول واشر شامل واشر رادیاتور ، واشر مهره ای و واشر قفل پیچ می باشد.

سر

نحوه شکل گیری سر پیچ به تعیین عملکرد آن کمک می کند. انواع پیچ گوشتی انواع مختلفی دارد. گرد، مسطح، تشتک، دکمه ای، خرپایی، بیضی شکل، فلنج، واشر، و چند نوع دیگر کمتر شایع. 

یک سر گرد استاندارد دارای یک پایه صاف برای دیدار با مواد، با یک صفحه گرد است.

یک سر تابه دارای یک پایه تخت گسترده تر با بالای گرد بریده شده (اضلاع گرد ، بالای صفحه تخت) است.  سرهای بیضی شکل از بالا و پایین گرد می شوند، این معمولاً با سوراخ های فرو رفته استفاده می شود. پیچ های فلنج دار دارای یک فلنج واشر مانند گسترده در پایه سر هستند.

 

 

این نوع بیتی است که برای نصب برداشتن پیچ استفاده می شود. رایج ترین آن فیلیپس و شکاف دار است، اما انواع مختلفی از درایوها نیز وجود دارد ، از جمله مربع ، هگز ، آلن ، 6 نقطه ای (Torx) ، امنیت ، امنیت استفاده یکبار مصرف (قابل حذف نیست) و سپس چند درایو نسخه های ترکیبی از هر ترکیبی از بقیه. یکی از بزرگترین مسائل مربوط به پیچ ، از بین بردن درایو است. این را می توان با مایعات خارج از بادامک ، که نوعی چسب برای درایو است ، مبارزه کرد. این کمک می کند تا کمی در جای خود قرار گیرد تا بیرون نرود و درایو را از بین نبرد.

یک بیت با کیفیت خوب مانند این مجموعه دارای همه بیت های استاندارد خواهد بود ، به علاوه چند نوع کمتر معمول مانند Torx و بیت های ایمنی مانند درایو مربع.

نخ

سبک نخ می تواند با توجه به اندازه و استفاده از پیچ متفاوت باشد ، نامگذاری ساده  ریز یا درشت است. برخلاف پیچ و مهره ها ، اندازه گیری نخ برای پیچ زیاد وجود ندارد ، زیرا آنها برای جفت شدن با یک صفحه متقابل طراحی نشده اند ، آنها نخ های خود را می برند.پیچ خودرویی پیچ های ریز ریز از نسخه های درشت همان اندازه قوی تر هستند ، اما پیچ های ریز ریز تمایل دارند که محل نگهداری را راحت تر کنند زیرا بین هر نخ مواد کمتری وجود دارد.

مواد

آنچه از پیچ ساخته شده تفاوت زیادی در انعطاف پذیری استفاده و قدرت دارد. پیچ های دیوار خشک از نوع پیچ های کم چوب با مقاومت کم هستند.پیچ خودرویی آنها برای نگه داشتن دیوارهای خشک برای گل میخ ها و چوب به چوب تا زمان خشک شدن چسب مناسب هستند ، اما چیزهای زیادی نیستند. اگر بیش از حد روی آنها فشار بیاورید ، سرها از هم جدا می شوند. انواع متداول مواد از جمله فولاد ، برنج ، فولاد ضد زنگ و برنز سیلیکون است.

این پیچ های فولادی ضد زنگ برای اکثر مواردی که در آن رطوبت وجود دارد خوب است ، به علاوه بسیار طولانی تر از پیچ های فولادی عالی هستند.

فولاد تا حد زیادی متداول ترین نوع ماده است.پیچ خودرویی اکثر پیچ های فولادی برای محافظت در برابر زنگ زدگی پوشانده شده اند ، یا با روی (نقره) یا فسفات (سیاه). اینها برای کارهای داخلی خوب هستند ، زیرا حتی در صورت روکش نیز به سرعت زنگ می زنند.

برنج برای اتمام برقی ، زینتی و ظریف استفاده می شود. از آنجا که برنج برق را به خوبی هدایت می کند ، بهترین اتصال دهنده برای مصارف الکتریکی است.پیچ خودرویی با این وجود برنج نرم است ، بنابراین استفاده از آن در خارج از الکتریکی و زینتی زیاد نیست.

برنز سیلیکون قوی ترین ماده از بین چهار ماده اصلی است. در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و از نظر مس ظاهری مطلوبی دارد.پیچ خودرویی این موارد در کاربردهای دریایی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.

فولاد ضد زنگ رایج ترین ماده برای کاربردهای خارجی است. اینها مقرون به صرفه ، قوی هستند و مانند سایرین ساییده نمی شوند. مسئله این است که نخ ها به هم می خورند ، اما احتمال این که پیچ وجود داشته باشد کمتر از پیچ است.پیچ خودرویی قیمت آنها تقریباً دو برابر قیمت مشابه فولادی است ، بنابراین این نکته را نیز بخاطر بسپارید.

برخورد با مشکلات

بیرون آوردن یک سوراخ پیچ ناامیدکننده است که حداقل بگویید. خوشبختانه ، بیشتر اوقات که با پیچ های کوچک کار می کنید ، می توانید بدون مشکل زیاد ، حتی در ورق فلز ، به اندازه بعدی برسید.پیچ خودرویی اندازه پیچ ها دقیقاً مانند پیچ و مهره ها است ، و همه چیزهای زیر ¼ “یک عدد غیر کسری مانند 8 ، 10 یا 12 دارند. A 14 همان ¼” است. اندازه پیچ از 0 (1/16 “) شروع می شود و تا 20 افزایش می یابد و متداول ترین اندازه 6 تا 10 است. قدرت نگهداری از نظر مواد پیچ ، مواد زیرلایه ، تعداد نخ و اندازه پیچ بسیار متفاوت است.پیچ خودرویی هنگام بستن پیچ ها مراقب باشید ، زیرا آنها می توانند بدون هشدار زیاد از بین بروند.

عدم سوراخ کاری قبل از پیچ رایج ترین اشتباهی است که هنگام نصب پیچ جدید انجام می شود. مگر اینکه پیچ خود حفاری یا خودآزمایی باشد ، حفاری سوراخ خلبان لازم است. اندازه سوراخ با توجه به مواد متفاوت است ، چوب سخت به سوراخ کمی بزرگتر از چوب نرم نیاز دارد.پیچ خودرویی پیچ های ورق می توانند سوراخ خود را ایجاد کنند ، اما معمولاً ایده خوبی است که یک سوراخ خلبان برای آنها نیز سوراخ کنید تا از محکم کردن درایو جلوگیری شود.

گزینه های خود را باز نگه دارید

مانند هر نوع اتصال دهنده، پیچ باید با برنامه مطابقت داشته باشد.پیچ خودرویی برای نگه داشتن ورق فلز از پیچ چوبی استفاده نکنید و در قسمت هایی که نیاز به کشش زیاد دارند از پیچ برنجی استفاده نکنید.پیچ خودرویی داشتن مجموعه ای از پیچ های معمول در جعبه ابزار همیشه ایده خوبی است.پیچ خودرویی سازمان یک راه آسان برای نگه داشتن آنها، بنابراین شما می توانید آنها را به ماشین و یا در خانه را زمانی که شما دقیقا همان چیزی اندازه شما نیاز دارید را نمی دانند.

شرکت پرشین بولت به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

پیچ خودرویی

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction