گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

ایمیل:pershianbolt@gmail.com

ایمیل : info @ persianbolt.ir

 

 

پیچ متری چیست؟

پیچ متری خشکه یا فولادی همان میلگرد صنعتی است که به طول مورد نظر کشش داده شده و دنده یا رزوه کاری می‌شود. این پیچ‌ها که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از چند سانتی‌متر تا چند متر در انواع گریدها، جنس‌ها و ابعاد متنوع تولید و عرضه می‌شوند. 

همچنین در مقایسه با لید اسکروها دقت کمتری دارند؛ اما در پروژه‌هایی که نیازمند دقت چندانی نیستند از کاربردهای فراوانی برخوردارند. از دیگر ویژگی‎ پیچ های متری، این است که تمام رزوه و فاقد گل پیچ هستند و از هر دو طرف آن‌ها، مهره بسته می‌شود.

کاربردهای پیچ متری

از آنجایی که معمولا پیچ متری در گرید نرم تولید می‌شود؛ کمتر در صنایع سنگین استفاده شده و بیشتر در صنایع ساختمانی، چوبی و همچنین نفت و پتروشیمی به عنوان اتصال دهنده و نگهدارنده به کار می‌رود. در واقع بیشترین کاربرد این پیچ‌ها در مهار نیروی کششی وارده است. برای مثال در صنایع ساختمانی از پیچ‌های متری با قطرهای مختلف در کانال کشی تهویه مطبوع استفاده می‌شود.

انواع پیچ متری

با پیشرفت تکنولوژی، تولید پیچ متری در ابعاد و اندازه‌های مختلف انجام شده و شرکت‌های تولید کننده در بازار، انواع مختلف این محصول را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این وسیله که با عنوان پیچ تمام رزوه نیز شناخته می‌شود؛ با پوشش‌های مختلف همچون انواع گالوانیزه، تفلون، کادیوم و… در بازار موجود است. در ادامه با برخی از پرکاربردترین انواع آن آشنا می‌شویم:

  • پیچ متری کبریتی:

این مدل پیچ حرکتی با فرم بخشیدن به میلگردهای صنعتی درست می‌شود و در ماشین‌ آلات مختلف به کار می‌رود. از ویژگی‌های آن استحکام بخشیدن به ساختار ماشین‌آلات و همچنین روان بودن حرکات مکانیکی ماشین است. بیشترین موارد کاربرد این پیچ در صنایع دریایی، راه‌سازی و کشاورزی می‌باشد.

طول این پیچ‎‌ها عمدتا یک متر است؛ اما تولیدکنندگان به اقتضای کار خود آن را در اندازه‌های مختلف، تولید و استفاده می‌کنند. مقاومت، استحکام و طول عمر بالای این وسیله، آن را به یکی از پرکاربردترین پیچ‌ها در صنایع مختلف تبدیل کرده است.

  • پیچ متری استیل: 

این ابزار از مفتول استلنس استیل ساخته شده است و به علت وجود نیکل و کروم در آن، قیمتش در مقایسه با پیچ‌های آهنی و فولادی گاهی بالاتر بوده و با تغییر قیمت استیل دچار نوسان می‌شود.

این پیچ با قطرهای مختلف از چند میلیمتر تا چند متر تولید می‌شود و از آنجایی که در برابر رطوبت، مقاومت نسبتا خوبی دارد؛ معمولا در صنایع آب و فاضلاب و همچنین اتصالات کانال‌های دیواری به کار می‌رود. آن‌ها بر اساس نوع کاربرد در قالب نوع آهنی و خشکه هم تولید می‌شوند که البته مدل آهنی، پرکاربردتر و پرمصرف‌تر است.

  • پیچ متری آهنی: 

این محصولات به علت تنسایل پایین، مقاومت کششی و خمشی بالایی در مقایسه با فولاد ندارند و معمولا در برابر تنش‌ها و نیروهای خمشی زیاد، خمیده و یا حتی پاره می‌شوند.

از آن‌ها معمولا به صورت گالوانیزه در اتصالات کانال‌ها در تاسیسات ساختمانی استفاده می‌کنند. البته جنس‌های دیگری همچون برنز، برنج و آلومینیوم نیز از این پیچ‌ها وجود دارد که چندان متداول نیستند.

  • پیچ متری گالوانیزه: 

این پیچ‌ها به خاطر لایه‌ای که از جنس روی دارند؛ در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردارند. از آن‌ها معمولا به عنوان نگهدارنده و ثابت کننده در تاسیسات و صنایع مختلف استفاده می‌شود. 

خرید پیچ گالوانیزه از جهات مختلفی به صرفه است؛ چرا که مقاومتش در محیط‌های مرطوب آن را به کالای پرکاربردی در نواحی شمالی کشور تبدیل کرده و همچنین امکان صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی، تعویض و تعمیر قطعات را میسر نموده است.

پیچ متری

پیچ متری فروش پیچ متری و خرید پیچ متری را می توان با معیارهای مختلف طبقه بندی کرد. افراد خودتان ممکن است تمایل داشته باشند که فقط ناحیه برنامه را در نظر بگیرند. اگر به عنوان مثال از چوب استفاده می شود ، شروع به جستجوی پیچ های چوبی می کنید. به سرعت دوباره روشن می شود که انواع بی شماری از پیچ در این گروه وجود دارد. اینکه کدام نوع و طرح مناسب باشد ، خرید پیچ متری به عوامل دیگر به نوع چوب بستگی دارد. آیا شما با یک چوب سخت یا نرم کار می کنید؟ آیا می خواهید یک سر معکوس برای پیچ داشته باشید؟ آیا ممکن است انواع مختلف چوب یا مواد چوبی باید به هم متصل شوند؟ حتی صنعتگران باتجربه در اینجا به سرعت به محدودیت های خود می رسند.

بنابراین ، بهتر است نگاهی دقیق به نخ های پیچ های منفرد داشته باشید. انواع نخ مخصوصاً برای مناطق خاصی از کاربرد مناسب است که اجازه کار تمیز و بدون دردسر با قطعه های کار را می دهد.

رشته های متریک به طور خاص به رشته های خارجی و داخلی تقسیم می شوند.پیچ متری یک عنصر اتصال با یک نخ خارجی را می توان با یک نخ داخلی مناسب جای داد. در پیچ های خودکاری یا خودکاری معمولاً از نمونه های مشابه (مانند مهره ها یا آستین های رزوه ای) استفاده نمی شود – اتصال از طریق اتصال بین پیچ و پیوست اتصال متصل می شود.

پیچ متری

کاربرد پیچ متری

قطر خارجی پیچ متری یا قطر اسمی: نشان دهنده حداکثر عرض نخ در قسمت طولی پیچ یا حداکثر قطر خارج است
قطر هسته پیچ متری: نشان دهنده کوچکترین قطر در لبه نخ داخلی است.
قطر طرف پیچ متری: فاصله فروش پیچ متری بین خطوط مرکز پروفیل دو طرف نخ.
زاویه کناری: زاویه بین دو جناح نخ است.
گام پیچ متری: فاصله بین نوک پهلوهای نخ پس از یک دور چرخش.
نخ: دور کل مارپیچ نخ.

خرید پیچ متری
فقط ناحیه پیچ متری دارای یک شیار مارپیچ به عنوان نخ تعیین می شود. وقتی ناحیه صافی در بالای آن وجود داشته باشد ، ساق نامیده می شود.

گرید پیچ متری

ISO metric thread یک پیچ متری استاندارد است که از اندازه گیری متریک استفاده می کند. نخ متریک دارای زاویه پهلو 60 درجه است. پیچ های متری ISO با نخ در سراسر جهان استفاده می شود. در گذشته از نخ های متریک با اندازه گیری کمی متفاوت استفاده می شد. علاوه بر این ، رشته های اینچی نیز وجود داشت. در اکثر کشورها این رشته متریک جایگزین شده است. با این حال ، هنوز چند پیچ با نخ های اینچی وجود دارد.

پیچ های متریک متری در سال 1996 از طریق ISO 1502 استاندارد شدند (DIN: کاربرد کلی نخ متریک ISO). آنها در استانداردهای DIN DIN 13 و DIN 14 تنظیم شده اند.

خرید پیچ متری

خرید پیچ متری

پیچ های متری در ترکیب پیچ و مهره ارائه می شوند. خرید پیچ متری درون پیچ ها ، بین انواع با نخ استاندارد (درشت) و نخ ریز تفاوت قائل می شود. خرید پیچ متری زوایای پهلو و پیچ نخ پیچهای ریز ریز از پیچهای استاندارد نخ کمتر است. پیچ هایی با نخ ریز برای قطعاتی که فقط فضای کمی برای رانندگی در پیچ وجود دارد بسیار مناسب هستند. فاصله پهلو کاهش یافته تعداد برشهای نخ موجود و در نتیجه نگه داشتن پیچ را افزایش می دهد.

در زبان روزمره ، از پیچهای با نخ متریک به عنوان پیچهای با نخهای فلزی نیز یاد می شود. خرید پیچ متری این مورد حتی اگر پیچ ها تا حدی یا کاملاً از پلاستیک ساخته نشده باشند نیز وجود دارد. مشخصه نخ فلزی نشان می دهد که این پیچ ها فقط با یک مهره پیچ استفاده می شوند. در مقایسه ، پیچ های جهانی یا پیچ های خودکاری ، به عنوان مثال ، سوراخ رشته ای خود را در زیر لایه برش می دهند.

علاوه بر انواع مختلف نخ ، انواع کناری نیز وجود دارد. از این موارد می توان در فرم های موضوعی استفاده کرد. به عنوان مثال ، خرید پیچ متری پیچ هایی با نخ های متریک وجود دارد که دارای اشکال مختلف بال هستند. ناحیه برنامه منفرد اغلب توسط اشکال پهلو محدود می شود:

پیچ متری ضخیم – مناسب برای کار دقیق و استفاده عمومی
پیچ متری دکمه – به عنوان یک نخ انتقال گشتاور
پیچ متری تخت – که قبلاً به عنوان نخ انتقال استفاده می شد ، خرید پیچ متری امروزه به سختی وجود دارد

تولید پیچ متری

پیچ های دو رشته ای به ویژه در ساخت چوب استفاده می شود. پیچ متری آنها به عنوان نسخه ای از پیچهای کاملاً نخ دار برای اتصالات یا تقویت کننده ها و همچنین برای بستن روی سیستم های عایق سقف ، به ویژه هنگام استفاده از مواد عایق نرم و فشار استفاده می شوند. این نوع خاص از پیچ های چوبی با نصب آسان و افزایش کارایی متقاعد می شود.

خرید پیچ متری نخ انتقال بار محوری را امکان پذیر می کند. خرید پیچ متری در مقایسه مستقیم با یک پیچ نیمه رشته ای کلاسیک ، یک بار کششی بالاتر منتقل می شود و یک بار فشار بالا جذب مطلوب می شود. این پیچ از دو نخ با پیچ های مختلف استفاده می کند. این نخ ها هنگام اتصال به پیوست ساختمانی فشرده می شوند. بنابراین ، برای ایجاد ساختاری بهینه ، نیازی به پیش بارگیری پیوست نیست. پیچ های دو رشته ای نه تنها بسیار مقاوم هستند ، بلکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

این پیچ ها معمولاً دارای یک سر سیلندر هستند که می توانند پیچ متری تقریباً به صورت نامرئی درون چوب فرو بروند. در عین حال ، از بین بردن پیچ به راحتی امکان پذیر است. فروش پیچ متری این یک سر ضد مغز نیست – شما در واقع می توانید بدون شکافتن چوب در پیچ رانندگی کنید. اگر برای اجرای پروژه حفاظت از آتش لازم باشد ، می توان این پیچ ها را کاملاً درون چوب فرو برد و سپس سر را با یک تکه چوب یا صفحه مخروطی پوشاند – بدین ترتیب برخی از الزامات مقررات فعلی ضد حریق را برآورده می کند.

خرید پیچ متری

پیچ متری ۱۸

پیچ متری در ساخت چوب از پیچهای کاملاً رزوه ای استفاده می شود. نخ پیچ معمولاً در کل طول پیچ گسترش می یابد. مستقیماً از زیر سر پیچ شروع می شود. این نخ قادر است نیروهای کششی و فشاری زیادی را جذب کرده و به طور مساوی توزیع کند. بنابراین ، این نوع پیچ های چوبی مخصوصاً برای پروژه های ساختمانی که اجزای چوب تحت فشار دائمی قرار دارند مناسب است. این پیچ ها همچنین برای تقویت سازه های چوبی بسیار مناسب هستند. ابعاد بزرگتر برای اتصالات تحت تنش زیاد و همچنین تقویت کننده ها استفاده می شود.پیچ متری این پیچ ها تقریباً همیشه دارای ارزیابی فنی اروپا (ETA) هستند که ظرفیت بار مربوطه را نشان می دهد. سازندگان پیچ و مهره اغلب نرم افزاری را برای محاسبه ظرفیت تحمل بار اتصال مورد نظر ارائه می دهند.

خرید پیچ متری از پیچ های مخصوص نئوپان برای بستن پانل های مبتنی بر چوب (به عنوان مثال تخته نئوپان یا پانل های OSB) و انواع چوب مانند چوب سخت استفاده می شود. اینها یا کاملاً رشته ای هستند یا بخشی از آنها نیز رشته ای است. این پیچ ها دارای نخ خودکاری یا حتی نوک مته هستند. آنها را می توان بدون نیاز به قبل از سوراخکاری ، به نرم و اکثر انواع تخته های چوب سخت و نئوپان یا MDF پیچ کرد. هنگام استفاده از پیچ های تمام نخ با سر خیس ، مطمئن شوید که با سطح چوب کاملاً پیچ شده باشد ، زیرا یک چرخش عمیق می تواند چوب را شکافته کند.

روش تولید پیچ متری

پیچ متری پیچ های چوبی با نخ های کامل و جزئی در دسترس هستند. پیچ های نیمه رشته ای برای دستیابی به یک اتصال ایمن بین تخته های چوبی و تیرهای چوبی ایده آل هستند. یک پیچ با نخ جزئی درست در زیر سر پیچ دارای یک منطقه بدون نخ است که به آن ساق گفته می شود. طول شافت باید حداقل برابر با ضخامت پانل چوبی باشد که باید بسته شود ، به طوری که دو قطعه ای که باید به هم پیچ شوند می توانند به درستی بهم جمع شوند.

پیچ های با نخ نیمه با سر خم کن موجود است. فروش پیچ متری فرم های جایگزین سر شامل یک سر گرد یا یک سر شش ضلعی با یک واشر قالب دار است. خرید پیچ متری صفحات چوبی روی دیوارها یا تیرهای چوبی عرشه را می توان به طور تمیز و یکدست بهم محکم کرد. اگر پیچ دارای یک موضوع خودکاری نیست ، قبل از حفاری لازم است.

پیچ متری

پیچ متری m5

از پیچ های دارای نخ داخلی به ویژه اغلب در ساخت مبلمان و در نتیجه در پردازش چوب استفاده می شود.

پیچهای با نخ داخلی معمولاً همراه با نمونه مشابه تهیه می شوند. همچنین مدلهایی وجود دارد که برای پیچاندن با نخهای استاندارد DIN مناسب هستند. پیچ دارای یک نخ خارجی سنتی است که برای بستن آن بر روی قطعه کار استفاده می شود. در همان زمان یک نخ داخلی توخالی وجود دارد خرید پیچ متری که می تواند پیچ دیگری را به خود بگیرد.

برخی از تولیدکنندگان ترکیبی از دو قطعه جفت گیری را ارائه می دهند که فقط با یکدیگر سازگار هستند و قطعات استانداردی نیستند ، بنابراین نمی توان آنها را با سایر قطعات ترکیب کرد. این مورد اغلب در مورد پیچ های مخصوص مبلمان وجود دارد. از این نوع پیچ برای محکم بستن ایمن قطعات مبلمان جداگانه استفاده می شود. با این حال ، به عنوان یک قاعده ، آنها رشته های استاندارد متریک هستند خرید پیچ متری.

از نخهای داخلی نیز اغلب برای نخهای لوله استفاده می شود.خرید پیچ متری  اینها به معنای سنتی پیچ نیستند. نخ ها به طور مستقیم به انتهای لوله برش داده می شوند و امکان اتصال آسان بین بخشهای لوله را فراهم می کنند. نخ های داخلی و خارجی برای این کار در دسترس هستند. نخ های لوله می توانند خود درزگیر (مخروطی یا مخروطی) یا استوانه ای باشند. در این حالت آنها خود بند نیستند و به یک درزگیر اضافی برای اتصال نیاز دارند.

پیچ های اینچی

در سطح جهان ، خرید پیچ متری متداول ترین پیچ های کاربردی هستند. برخی از بازارها وجود دارد که پیچ های اینچی امروزه همچنان جای خود را دارند. به خصوص در ایالات متحده آمریکا ، که پیچ های اینچی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در مقایسه با یک پیچ متریک ، تفاوت اصلی با یک پیچ اینچ موضوع واحد اندازه گیری است.

پیچ متری یک اینچ (انگلیسی = اینچ) مربوط به ۲.۵۴ سانتی متر است. اگر می خواهید یا باید با پیچ های اینچی کار کنید ، مهم است که قبل از خرید پیچ ، محاسبه صحیح انجام دهید. این مورد در مورد پیچهای دارای ریز و درشت اعمال می شود.

انواع پیچ متنوعی پیچ متری برای پیچ های اینچی وجود دارد. موارد زیر متداول ترین در بازار جهانی است.

UNC – نخ استاندارد آمریکا. نخ درشت قبلاً به عنوان NC تعیین می شد.
UNF – فروش پیچ متری نخ استاندارد آمریکا. نخ FINE قبلاً به عنوان NC تعیین می شد.
نخ های انگلیسی Whithworth – نخ ها (به عنوان مثال BSP ، BSW و BSF) – نخ های Whithworth دارای زاویه کناری 55 درجه هستند. پیچ های متریک دارای زاویه پهلو 60 درجه هستند.
نخ های UNC و UNF نیز دارای زاویه 60 درجه پهلو هستند ، پیچ متری اما قطر آنها متفاوت از پیچ های متریک است. بنابراین ، پیچ های متریک ، پیچ های اینچ آمریکایی و پیچ های اینچ انگلیس با یکدیگر سازگار نیستند.

بدون خرید پیچ متری در نظر گرفتن نوع نخ اینچ پیچ ، طول پیچ ها همیشه در اینچ یا میلی متر تعیین می شود. از طرف دیگر ، قطر نخ فقط به عنوان کسر تعیین می شود. اینچ با کاراکتر خاص “” مشخص می شود. بنابراین یک نخ با ¼ “قطر ۶.۳۵ میلی متر دارد (= ۴/۱ / ۲.۵۴).خرید 

پیچ متری

پیچ های کاربردی

هیچ پیچ متری پیچ بدون نخ به معنای واقعی کلمه وجود ندارد. این نوع پیچ به جفت پیچ اشاره دارد که از یک پیچ استاندارد و یک پیچ با نخ داخلی تشکیل شده است. اتصال پیچ با کنار هم قرار دادن دو قسمت محکم می شود.

فروش پیچ متری این مدل ها در طول ها و طرح های بسیار متفاوت موجود هستند. بنابراین ، پیشنهاداتی برای هر سر پیچ پیدا خواهید کرد. بعضی از همتایان را می توان بدون نخ خارجی به پیچ پیچ کرد ، خرید پیچ متری برخی دیگر به شکل مهره در می آیند و از طریق یک قطعه کوتاه در انتهای پایین چرخانده می شوند.

باز هم ، پیچ متری اینها عمدتا پیچ های صنعت مبلمان هستند. سر پیچ اغلب از بین می رود و در سوراخ های از قبل سوراخ شده قرار می گیرد. پیچ های بدون نخ با همتای کوتاه معمولاً از یک نخ ریز استفاده می کنند. این امر با وجود قطعه اتصال کوتاه ، امنیت بالایی را ایجاد می کندفروش پیچ متری .

پیچ های سر درپوش یا سوکت

پیچ های پیچ متری درپوش (سر پنیری) ، که به عنوان پیچ های سر سوکت نیز شناخته می شوند ، در مناطق کاربردی با شرایط خاص ساخت استفاده می شوند. اگر دسترسی به پیچ پیچ به دلیل ساخت قطعه کار دشوار است ، پیچ های سر سوکت (درپوش) انتخاب درستی است. در بیشتر موارد ، قطعه کار معمولاً همان ابعاد سر پیچ را دارد. نیازهای خاص محصول پیچ سوکت (کلاهک) برای کالاهای خاص بستگی به پیوست ساختمان دارد.

دامنه پیچ های سر سوکت گسترده است. مدل هایی با ارتفاع کم سر یا نسخه هایی با درایو شکاف دار موجود است. پیچ های سوکت سر نیز وجود دارد و آنها مطابق با استاندارد متریک DIN هستند. همچنین شما می توانید بین رشته ای کاملاً رشته ای و نیمه رشته ای انتخاب کنید.

ممکن است پیچ متری برای سفارش محصولات ساخته شده ساخته شده باشد. سپس ابعاد پیچ کاملاً با قطعه کار سازگار می شود تا بسته شود. با این حال ، ساخته شده به سفارش است که بندرت در بخش خصوصی استفاده می شود. پیچ ها در طول های استاندارد معمول موجود هستند.

۰ – ۴۵ میلی متر
۴۶ – ۷۵ میلی متر
۷۶ – ۱۱۰ میلی متر
۱۱۱ – ۲۰۰ میلی متر
از آنها می توان به طرق مختلفی استفاده کرد خرید پیچ متری و مخصوصاً برای اتصال فلزات مختلف مانند فولاد گالوانیزه و غیر گالوانیزه و فولاد ضد زنگ مناسب است

پیچ های درپوش مورد استفاده
پیچ با نقاط مته
یکی دیگر از ویژگی های خاص در محدوده پیچ ، خرید پیچ متری پیچ هایی با نقاط مته است. این پیچ ها دارای یک نقطه فروش پیچ متری مشخص هستند که همانطور که از نامش پیداست برای سوراخکاری قطعه کار بسیار مناسب است. شکل اصلی آن شبیه یک مته کلاسیک است. به عنوان یک قاعده ، نوک مته دارای دو لبه برش است. پیچ مته برای اتصال فلزات یا پلاستیک ها بسیار خوب عمل می کند. از این نوع پیچ به طور مرتب برای بستن اتصالات پنجره استفاده می شود.

پیچ های نوک مته را می توان در ترکیبات مختلف طراحی مشاهده کرد.

موضوعات متریک
نخ های اینچ
درایوهای مختلف
شکل های مختلف سر
نقطه شروع ابزار ، بیت ، خرید پیچ متری به عنوان پیچ محرک شناخته می شود. رایج ترین اشکال درایو cross-slot و slot drive است – احتیاط درایو اسلات در هنگام استفاده با پیچ گوشتی های برقی مناسب نیست ، زیرا در هنگام اتصال متمرکز نیست و پیچ پیچ می خورد. علاوه بر این ، سوکت شش ضلعی نیز وجود دارد ، شش ضلعی خارجی ، ستاره داخلی TX (یا Torx) یا درایو مربع.

پیچ های مخصوص

از پیچ های مخصوص به ویژه در صنعت و تجارت تخصصی استفاده می شود. این موارد بهینه شده اند تا ویژگی های خاصی را برای قطعه های مختلف کاری یا ساخت و سازها به کار گیرند. بهترین راه حل با استفاده از پیچ مخصوص پیچ متری مناسب سریعاً یافت می شود ،خرید پیچ متری  چه برای یک بار کششی بسیار بالا که باید تحمل شود یا یک پیچ در ساختاری که دستیابی به آن دشوار است.

همچنین امکان سفارش ساختن پیچ تولید شده وجود دارد. پیچ متری این رویکرد در درجه اول برای پروژه های بزرگ استفاده می شود. برای بخش خصوصی یا استفاده در شرکت های کوچک و متوسط ، هزینه محصولات سفارشی بسیار زیاد است. بنابراین ، پیچ های خاصی وجود دارد که در اشکال و اندازه های استاندارد ارائه می شوند.

پیچ متری

پیچ متری تنظیم

از پیچ های تنظیم کننده برای اتصال اجزای چوب استفاده می شود. پیچ متری در زیر سر پیچ شیارهایی بدون نخ وجود دارد. هنگامی که یک پیچ تنظیم کننده پیچ می شود ، این شیارها به قطعه کار متصل می شوند. این باعث می شود که قطعه کار نصب شود. فروش پیچ متری حتی وقتی پیچ برای تنظیم تنظیمات کمی خلاف عقربه های ساعت شل می شود ، به دلیل شیارهای تنظیم ، اتصال همچنان ایمن باقی می ماند.

یکی دیگر از مزایای پیچ تنظیم ، نخ خودکاری است. وقت گیری قبل از حفاری لازم نیست.

پیچ / پیچ و مهره

پیچ های لگ نیز در دسته پیچ های خاص قرار می گیرند. اینها پیچ هایی هستند که می توان آنها را با استفاده از آچار یا آچار سوکت بست. پیچ های عقب با DIN 571 مطابقت دارند خرید پیچ متری و با نام های دیگر نیز شناخته می شوند:

پیچ های چوبی سر شش گوش
پیچ های گالوانیزه
پیچ وین
نخ پیچ لگ مستقیماً از زیر سر پیچ شروع نمی شود. خرید پیچ متری در زیر سر یک شافت صاف وجود دارد. نخ جزئی اطمینان از رسیدن فشار زیاد بین اجزای ساختمان را برای اتصال فراهم می کند. اگر مثلاً دو تخته بهم پیچ شده باشند ، ملفه پایین چوب با اطمینان به قسمت فوقانی کشیده می شود.

پیچ لگ یک پیچ چوبی سنتی است. خرید پیچ متری  سر پیچ شش ضلعی بازسازی مجدد را آسان تر می کند. پیچ ها نیز در فولاد ضد زنگ موجود است. برای استفاده صحیح ، پیچ های لگ باید همیشه در دو مرحله داخل چوب از قبل سوراخ شوند.

پیچ های لگ در فولاد گالوانیزه و گرم گالوانیزه موجود است.

پیچ های امنیتی (ضد دستکاری)

تفاوت اصلی این پیچ ها با پیچ های معمولی و پیچ متری درایو ویژه آنهاست. در صورت نیاز به باز کردن و یا جدا کردن این پیچ مخصوص ، می توانید بیت های مناسبی را از سخت افزار خود یا فروشگاه DIY خریداری کنید. رایج ترین درایو های پیچ مخصوص پیچ های خاص به شرح زیر است:

سوکت شش ضلعی با پین
Torx با سنجاق
مولتی داخلی
شیار یک طرفه
سه بال
Torq-Set
پنتالوب
کلید / آچار (درایو دو سوراخ)
بریستول
پیچ یک طرفه را نمی توان خرید پیچ متری با استفاده از یک ابزار معمولی از بین برد. پهلوهای درایو در درایو بازگشتی صاف هستند و سطح پشتیبانی از ابزار درایو را فراهم نمی کنند. در صورت لزوم برداشتن آنها ، ابزارهای خاصی مانند پیچ گوشتی چرخان چپ وجود دارد.

از پیچ های مخصوص و خرید پیچ متری  همیشه برای کاربردهایی استفاده می شود که اتصالات پیچ باید ضد دستکاری باشد و تا حد امکان از باز شدن پیچ جلوگیری شود.فروش پیچ متری  وسایل نقلیه در حمل و نقل عمومی یک نمونه کلاسیک است. تولیدکنندگان لوازم الکتریکی به طور فزاینده ای به پیچ های مخصوص اعتماد می کنند تا مشتریان از انجام تعمیرات خطرناک خود جلوگیری کنند. اسباب بازی های کودکان که از اجزای بالقوه خطرناک در داخل آنها استفاده می شود پیچ های مخصوصی نیز دارند.

بسته به نوع پیچ امنیتی ، مدل ها با سر توری (برجسته) ، سر تخت یا سر تعادل موجود هستند.

تولید پیچ متری

چرا از پیچ متری استفاده کنیم؟

پیچ متری برای اندازه: فقط با توجه به نقشه ها و نمونه های خاص مشتری قابل تولید است. آبکاری / پایان موجود: انواع مختلف آبکاری / پایان مانند طبیعی ، نیکل ، نقره ، قلع یا همانطور که مشخص شده است پیچ متری در هر لایه مشخص شده از میکرون موجود است. ماشین به صورت پیشخوان ، پیچ های سر فیلیپس ، پیچ های سوراخ دار برجسته ، پیچ های سوراخ دار سر ، پیچ های سوراخ دار ، سر پیچ سوکت ، پیچ های ترمینال برای بلوک اتصال ، پیچ های سوراخ دار (پیچ های انگشت شست) ، پیچ های شکاف دار ، سر مخصوص پیچ و پیچ سر پنیری. پیچ های برنجی با قطر های مختلف و عمق شیار نیز available.Brass پیچ اتصالات برنجی کتاب پیچ اتصالات برنجی بند سر پیچ اتصالات برنجی Torx سر پیچ اتصالات برنجی شش ضلعی سر می ویدا پیچ و مهره اصطلاح پیچ به یک نخ شکل گفته می شود که یک جسم استوانه ای پیچ متری را در داخل یا خارج در امتداد یک خط مارپیچ قرار می دهد. به این “نخ” پیچ می گویند. چنین کاربردی از سطح سطح منحنی امکان تولید نیروهای طولی بزرگ بر اساس نیروهای محیطی متوسط را فراهم می کند. در نتیجه ، پیچ ها یک نیروی نگهدارنده یا سایر نیروهای مورد نیاز هنگام حمل بار یا هنگام فشار پیچ متری و کشش را فراهم می کنند (پرس پیچ ، فشار انگور ، جک هیدرولیک).

اجزای رزوه دار خارجی (به عنوان مثال میله های پا یا پیچ و مهره) و اجزای رشته ای خرید پیچ متری داخلی (به عنوان مثال صفحات پایه یا مهره ها) باید با هم مطابقت داشته باشند. استانداردها این مطابقت را تضمین می کنند. با وجود تولید جداگانه ، سازگاری قطعات با ابعاد اسمی یکسان همیشه تضمین می شود.

واحد اندازه گیری:
ابعاد پیچ با داده M در داده های محصول نشان داده می شود.
پیچ متریک ISO یک پیچ استاندارد شده در سراسر جهان است که نسبت به پیچ متریک قبلی بهبود یافته و در بسیاری از موارد قابل تعویض با پیچ قبلی است. (DIN 13) (سیستم متریک).پیچ متری

پیچ چیست؟

عناصر با پیچ متری شکل خاص برای اتصال دو یا چند قسمت به یکدیگر استفاده می شوند ،فروش پیچ متری سپس قطعات را از بین ببرید بدون از بین بردن. شیارهای نمایه ای مخصوص (دندان) بر روی بدنه های استوانه ای باز می شوند تا این عناصر به وظایف خود عمل کنند. یک عنصر اتصال شیاردار که با دادن شکل منحنی به یک سطح صاف استوانه ای یا مخروطی شکل ایجاد می شود ، پیچ نامیده می شود ؟

پیچ ها وظیفه اتصال چندین عنصر ماشین را انجام می دهند.

پیچ ها به دو قسمت تقسیم می شوند: پیچ بیرونی خارج از استوانه و پیچ داخلی که در داخل یک استوانه تشکیل شده است پیچ متری

عناصر یک پیچ

دندان: این برجستگی هایی است که پس از باز شدن کانال پیچ مارپیچ ایجاد می شود. نخ های پیچ می توانند از پروفیل های مختلف باشند. با این حال ، تمام نخ های یک پیچ از همان مشخصات هستند خرید پیچ متری.
قطر نخ (d): قطر استوانه رزوه ای است. در عمل به آن اندازه اسمی گفته می شود.
قطر ریشه نخ (d): قطر پیچ اندازه گیری شده از پایه نخ است.
قطر مته: قطر مته است که باید باز شود تا پیچ های داخلی باز شود.
قطر دایره مقطع (Flank Diameter) (d): اندازه گیری قطر بین قطر بالای دندان و قطر پایین دندان است. به طور معمول چنین قطری وجود ندارد ، فقط از آن برای محاسبات استفاده می شود.پیچ متری
مرحله (P): مسافتی که پیچ در هنگام چرخش یک چرخش طی می کند.
ارتفاع دندان (ساعت):فاصله بین پایه دندان و بالای دندان در جهت عمود بر محور است.
زاویه مارپیچ: زاویه ای است که توسط خط ایجاد می شود و تشکیل شکل مارپیچ را با محور افقی فراهم می کند.

انواع پیچ متری

دسته بندی انواع پیچ و مهره

الف – طبق سیستم های اندازه گیری

۱. پیچ متریک: زاویه مثلث ۶۰ درجه است . پیچ به صورت یک پر شدن دندان و یک شکاف دندان بیان می شود و واحد آن mm است. نوک دندان مستقیم بریده شده و پایه دندان خمیده است. پله ، که مهمترین عنصر پیچ است ، پیچ متری  فاصله بالای دو دندان است. در پیچ های متریک ، گام به میلی متر مشخص می شود. عناصر پیچ با توجه به گام محاسبه می شوند و اندازه پیچ متریک با توجه به قطر بالای نخ داده می شود.

2. پیچ Whitworth: زاویه مثلث ۵۵ درجه است . گام با تقسیم طول ۱ اینچ بر تعداد دندان ها بیان می شود. هم نوک دندان و هم پایه دندان خمیده است. سطح مقطع دندان ها به صورت مثلث متساوی الساقین است. پیچ متری انتهای و انتهای نخ های پیچ بریده شده و تا ۱/۶ ارتفاع مثلث نظری گرد می شوند ، بنابراین بدون بازی هستند. عناصر پیچ به صورت مرحله ای تعیین می شوند.

با توجه به مشخصات دندان:

۱. پیچ های مثلث: پیچ مثلث همانطور که از نامش پیداست پیچ متری به معنی پیچ با نیمرخ دندان مثلثی است. زاویه هایی که نخ های پیچ های مثلث را تشکیل می دهند بیشتر از زاویه های مارپیچ هستند. پیچ های مثلث در دو نوع متریک و ویتوریت وجود دارد. مهمترین ویژگی که این دو نوع را از یکدیگر متمایز می کند ، زوایای پیچ است. زاویه مثلثی پیچ متریک ۶۰ و زاویه مثلثی پیچ های ویتورث ۵۵ است. پیچ متری بنابراین نخ های پیچ متریک یک مثلث متساوی الاضلاع با پیچ وارده و نخ های یک مثلث متساوی الاضلاع هستندخرید پیچ متری.

۲. پیچ های ذوزنقه ای: پیچ متری شکل دندان پیچ های ذوزنقه ای به شکل یک مثلث کوتاه شده است که در شکل نشان داده شده است. بنابراین ، نخ های پیچ و مهره ای بدون هیچ شکافی یکدیگر را می گیرند. به دلیل این ویژگی ، پیچ های ذوزنقه ای معمولاً به عنوان پیچ های محرک استفاده می شوند.

پیچ متری آنها پیچ هایی با مقطع متقارن با نیمرخ ذوزنقه ای با نوک و ته نخ های پهن (بدون نوک) هستند. پیچ ذوزنقه ای به عنوان پیچ مسافرتی در پرس ها ، جک ها ، شیرآلات ، میز و شاخه های کنسول ماشین تراش و فرز استفاده می شود.

زاویه های نوک پیچ متری پیچ های ذوزنقه ای تحت نام پیچ های متخلخل متریک ایزو با TS61 / 23 و DIN 103 به صورت ۳۰ استاندارد می شوند . ابعاد پیچ های ذوزنقه ای طبیعی ساخته شده طبق این هنجار در جدول 1 آورده شده است. پیچ متری پیچ های ذوزنقه ای به صورت “Tr 24 * 5” نشان داده می شوند. در این عبارت ، Tr نشان می دهد که پیچ به شکل ذوزنقه ای است ، عدد 24 قطر خارجی پیچ است و عدد 5 نشان دهنده پیچ پیچ است.

۳. پیچ های اره: پیچ متری زاویه دندان ۳۳ درجه و پروفیل دندان یک خرید پیچ متری پیچ با مقطع نامتقارن شبیه نیمرخ دندان اره است. در اضافه بارهای یک طرفه خصوصاً در پرس استفاده می شود.

۴. پیچ های گرد: پیچ متری پروفیل دندانه ای پیچ با زاویه اوج مثلث خرید پیچ متری مثلث متساویب ۳۰ درجه است و پایه دندان و تاج دندان گرد می شود. از آنجا که لبه تیز ندارند ، در اثر مواد غیرضروری ، گرد و غبار ، ریگ و زنگ زدگی آسیب کمتری می بینند. به همین دلیل ، در شیرآلات کثیف آب ، در لامپهایی که به صافی نیاز ندارند و در مکانهایی که خطر شکستگی مانند پلاستیک یا شیشه وجود دارد ، استفاده می شود.

فروش پیچ متری در بازار

پیچ‌ها از سال‌های دور، همواره در موارد مختلف به کار انسان‌ها می‌آمدند و استفاده از آن‌ها را به دوران یونان باستان نسبت داده‌اند. با صنعتی شدن و افزایش نیاز به این محصول، به مرور بر تنوع آن نیز افزوده شد و امروز در صنایع مختلف در جهان به کار می‌رود. نزدیک یک قرن نیز از ورود این ابزار مهم و کاربردی به ایران می‌گذرد و امروز شاهد تولیدکنندگان متعددی در این عرصه هستیم. 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیچ مهره واشرH.VH.Vخرید آنلاین پیچ خرید آنلاین پیچ و مهرهBOLTSبولتز لند کاتالوگ کاتالوگ پیچ کاتالوگ پیچ و مهره کاتالوگ واشرکاتالوگ مهره5.610.98.8DINاستاندارد933931اطلاعات اطلاعات پیچ اطلاعات پیچ و مهره اطلاعات مهره اطلاعات واشرخریدفروش انواع پیچ انواع پیچ و مهره انواع واشرانواع مهره شهرگامDIN 933DIN 931خرید اینترنتی استاندارد 933استاندارد 931استاندارد 436استاندارد 46915استاندارد 4915استاندارد DINاستاندارد DIN 933استاندارDIN 931استاندارد IN 436استاندارد DIN 6915DIN558DIN601DIN7990DIN6914DIN6921DIN913DIN914DIN915DIN912DIN934DIN96915DIN6915Din 985Din 6915Din 439Din 929Din 980Din 126Din 127Din 6916Din 436Din 434Din 438Din 975Din 7504Standard Din 985Standard Din 6915Standard Din 439Standard Din 929Standard Din 980Standard Din 126Standard Din 127Standard Din 6916Standard Din 436Standard Din 434استاندارد 7504Standard Din 438Standard Din 975Standard Din 7504استاندارد 985استاندارد 6915استاندارد 439استاندارد 929استاندارد 980استاندارد 126استاندارد 127استاندارد 6916استاندارد 436استاندارد 434استاندارد 438استاندارد 975استاندارد 7504

سایز سایز سایز
پیچ متری سایز2پیچ راد یک متری 55یچ تمام دنده یک متری 28
پیچ متری سایز 3پیچ راد یک متری 60یچ تمام دنده یک متری 30
پیچ متری سایز 4پیچ راد یک متری 100یچ تمام دنده یک متری 33
پیچ متری سایز 5پیچ راد یک متری 80یچ تمام دنده یک متری 32
پیچ متری سایز 6پیچ تمام دنده یک متری 42یچ تمام دنده یک متری 39
پیچ متری سایز 7پیچ تمام دنده یک متری 45پیچ تمام دنده یک متری 40
پیچ متری سایز 8پیچ تمام دنده یک متری 46خرید پیچ متری 1
پیچ متری سایز 9پیچ تمام دنده یک متری 50خرید پیچ متری 2
پیچ متری سایز 10پیچ تمام دنده یک متری 55خرید پیچ متری 3
پیچ متری سایز 11پیچ تمام دنده یک متری 60خرید پیچ متری 4
پیچ متری سایز 12پیچ تمام دنده یک متری 65خرید پیچ متری 5
پیچ متری سایز پیچ تمام دنده یک متری 70خرید پیچ متری 6
پیچ متری سایز 13پیچ تمام دنده یک متری 75خرید پیچ متری 7
پیچ متری سایز 14پیچ تمام دنده یک متری 80خرید پیچ متری 8
پیچ متری سایز 15پیچ تمام دنده یک متری 85خرید پیچ متری 10
پیچ متری سایز 16پیچ تمام دنده یک متری 90خرید پیچ متری 12
پیچ متری سایز 18پیچ تمام دنده یک متری 95خرید پیچ متری 14
پیچ متری سایز 20پیچ تمام دنده یک متری 10خرید پیچ متری 16
پیچ متری سایز 22پیچ تمام دنده یک متری 100خرید پیچ متری 18
پیچ متری سایز 23پیچ تمام دنده یک متری 120خرید پیچ متری 20
پیچ متری سایز 24پیچ تمام دنده یک متری 110خرید پیچ متری 50
پیچ متری سایز25پیچ تمام دنده یک متری 2.5خرید پیچ متری 48
پیچ راد یک متری 1پیچ تمام دنده یک متری 3.5خرید پیچ متری 55
پیچ راد یک متری 2پیچ تمام دنده یک متری 1.4خرید پیچ متری 60+
پیچ راد یک متری 3پیچ تمام دنده یک متری 7.8خرید پیچ متری 66
پیچ راد یک متری 4پیچ تمام دنده یک متری 5.8پیچ متری خشکه
پیچ راد یک متری 5پیچ تمام دنده یک متری 3.16پیچ متری خشکه 1
پیچ راد یک متری 6پیچ تمام دنده یک متری 9.16
پیچ راد یک متری 7 پیچ تمام دنده یک متری 1پیچ متری خشکه 2
پیچ راد یک متری 8پیچ تمام دنده یک متری 1.114پیچ متری خشکه 6
پیچ راد یک متری 10پیچ تمام دنده یک متری 1.38پیچ متری خشکه 8
پیچ راد یک متری 12پیچ تمام دنده یک متری 3.8پیچ متری خشکه 10
پیچ راد یک متری 14خرید پیچ متری 22پیچ متری خشکه 12
پیچ راد یک متری 16خرید پیچ متری 24پیچ متری خشکه 16
پیچ راد یک متری 18خرید پیچ متری 25پیچ متری خشکه 14
پیچ راد یک متری 20خرید پیچ متری 26پیچ متری خشکه 18
پیچ راد یک متری 22خرید پیچ متری 27پیچ متری خشکه 20
پیچ راد یک متری 24خرید پیچ متری 28پیچ متری خشکه 22
پیچ راد یک متری 25خرید پیچ متری 30پیچ متری خشکه 24
پیچ تمام دنده یک متری 1خرید پیچ متری 32پیچ متری خشکه 258
یچ تمام دنده یک متری 20خرید پیچ متری 33پیچ متری خشکه 25
یچ تمام دنده یک متری 20خرید پیچ متری 35پیچ متری خشکه 28
یچ تمام دنده یک متری 2خرید پیچ متری 36پیچ متری خشکه 30
یچ تمام دنده یک متری 3خرید پیچ متری 38پیچ متری خشکه 27
یچ تمام دنده یک متری 4خرید پیچ متری 239پیچ متری گالوانیزه 5
یچ تمام دنده یک متری 5خرید پیچ متری 39پیچ متری گالوانیزه 4
یچ تمام دنده یک متری 6خرید پیچ متری 40پیچ متری گالوانیزه 6
یچ تمام دنده یک متری 8خرید پیچ متری 42پیچ متری گالوانیزه 8
یچ تمام دنده یک متری 7خرید پیچ متری 46پیچ متری گالوانیزه 10
یچ تمام دنده یک متری 8خرید پیچ متری 100پیچ متری گالوانیزه 12
یچ تمام دنده یک متری 10خرید پیچ متری 80پیچ متری گالوانیزه 14
یچ تمام دنده یک متری 12پیچ متری فولادیپیچ متری گالوانیزه 16
یچ تمام دنده یک متری 14پیچ متری فولادی 5پیچ متری گالوانیزه 18
یچ تمام دنده یک متری 16پیچ متری فولادی 6پیچ متری گالوانیزه 20
یچ تمام دنده یک متری 18پیچ متری فولادی 8پیچ متری گالوانیزه 22
یچ تمام دنده یک متری 20پیچ متری فولادی 10پیچ متری گالوانیزه 24
یچ تمام دنده یک متری 22پیچ متری فولادی 12پیچ متری 22
یچ تمام دنده یک متری پیچ متری فولادی 14پیچ متری گالوانیزه 25
یچ تمام دنده یک متری 24پیچ متری فولادی 16پیچ متری گالوانیزه 28
یچ تمام دنده یک متری 25پیچ متری فولادی 18پیچ متری گالوانیزه 27
یچ تمام دنده یک متری 26پیچ متری فولادی 20پیچ متری گالوانیزه 30
پیچ متری فولادی 22پیچ متری دیم 1000
پیچ متری فولادی 24پیچ متری دین 100
پیچ متری فولادی 25پیچ متری سایز28
پیچ متری فولادی 27پیچ متری سایز 29
پیچ متری فولادی 28پیچ متری سایز 30
پیچ متری فولادی 28پیچ متری سایز 32
پیچ متری فولادی 30پیچ متری سایز 33
پیچ متری فولادی 33پیچ متری سایز 35
پیچ متری فولادی 36پیچ متری سایز 36
پیچ متری سفید 4پیچ متری سایز 38
پیچ متری سفید 5پیچ متری سایز 39
پیچ متری سفید 6پیچ متری سایز 40
پیچ متری سفید 8پیچ متری سایز 42
پیچ متری سفید 10پیچ متری سایز 45
پیچ متری سفید 12پیچ متری سایز 50
پیچ متری سفید 14پیچ متری سایز 100
پیچ متری سفید 16پیچ متری سایز 55
پیچ متری سفید 18پیچ متری سایز 56
پیچ متری سفید 20پیچ متری سایز 60
پیچ متری سفید 22پیچ متری سایز 65
پیچ متری سفید 24پیچ متری سایز 80
پیچ متری سفید 25پیچ متری سایز 100
پیچ متری سفید 257پیچ متری سایز 1
پیچ متری سفید 27پیچ متری سایز 2.5
پیچ متری سفید 28پیچ راد یک متری 27
پیچ متری سفید 30پیچ راد یک متری 28
پیچ متری دین 1000پیچ راد یک متری 30
پیچ متری دین 100پیچ راد یک متری 32
پیچ راد یک متری 33
پیچ راد یک متری 35
پیچ راد یک متری 36
پیچ راد یک متری 39
پیچ راد یک متری 40
پیچ راد یک متری 45
پیچ راد یک متری 45
پیچ راد یک متری 48
پیچ راد یک متری 50

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction