گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

ایمیل:pershianbolt@gmail.com

ایمیل : info @ persianbolt.ir

 

 

انکربولت  Anchor Bolt  برای اتصال سازه ها و صفحات به بتن استفاده می شود. شکل های مختلفی از انکربولت وجود دارد که مختص تولید کنندگان مختلف می باشد. نوع معمول انکر بولت ها از یک پیچ به شکل مفتول L شکل ساخته می شود که در طرف طول رزوه شده و همراه با مهره و واشر بسته می شود.

 

 

 

انکر بولت ها کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع ساختمانی، سد سازی و پل سازی و ساخت نیروگاه ها دارند. در صنعت ساختمان انکر بولت برای اتصال صفحه های فلزی به پی ساختمان و بتن پی برای اتصالات فلزی استفاده می شود.
 

سفارش و تولید انکربولت ها

انکر بولت ها معمولا طبق استاندارد آمریکایی ASTM و در سایز ۱ / ۲ الی ۴ اینچ تولید می شوند و بصورت خود رنگ و یا گالوانیزه گرم تحویل می شوند. انکربولت طبق درخواست مشتریان می تواند از جنس استنلس استیل نیز تولید شود.
 
 
 
 
انکربولت ها چهار مشخصه دارند که در تولید و سفارش مدنظر قرار میگیرد.
 
 
    • D قطر و یا سایز انکر بولت
    • طول پای انکربولت –مجموع طول دنده شده و هرز در طرف دنده L
    • فاصله پا معرف طول قسمت خم یا قلاب که روی سطح قرار می گیرد C
    • طول رزوه انکربولت T

 

استاندارد تولید انکربولت

آنچه تحت نام انکر بولت در ایران شناخته می شود تنها یک نوع از انواع متنوع انکربولت در استاندارد اتصالات صنعتی می باشد. چرا که هر نوع اتصال پیچ که یک تکیه گاه داشته باشد در استاندارد پیچ و مهره ها انکربولت می باشد. از این رو رول بولت ها و یو بولت ها نیز در دسته انکر بولت ها قرار می گیرند.
 
 
 
 
پر مصرفترین نوع انکربولت طبق استاندارد ASTM F1554 و در سه گرید ۳۶ و ۵۵ و ۱۰۵ ساخته می شوند که هر یک از این اعداد معرف تنش تسلیم انکربولت بر حسب کیلوپوند بر اینچ مربع و یا ksi می باشند.
 
 
شایان ذکر است که استاندارد ASTM grades F1554 در واقع استاندارد جدیدی در تولید انکربولت ها به شمار می رود و استاندارد قبلی که در تولید انکر بولت ها بکار می رفت ASTM A307 C بود که از سال ۲۰۰۷ با استاندارد جدید جایگزین گردید.
 
 
جدول استاندارد انکر بولت ها

جداول مربوط به استاندارد تولید انکر بولت ها معمولا در دستگاه های آمریکایی تبیین شده اند و معرف استاندارد ابعادی و جنس تولید انواع انکر بولت و مهره و واشر اتصالی آنها نیز هستند. انکربولت تولید شده طبق استاندارد ها معمولا همراه با سرتیفیکت و تست ریپورت معرفی کننده تطابق تولید انکر بولت که با استاندارد ها ارائه می شوند.

 

انکر بولت – Anchor Bolt

ازنظر لغوی انکر یعنی مهار، چفت‌وبست یا محکم بستن. برای فیکس کردن و نصب ماشین‌ها و ابزارهای صنعتی داخل پی ساختمان از انکربولت استفاده می‌شود. در پروژه‌های ساختمانی و برای نصب بیس پلیت­های با ابعاد و ضخامت مختلف در اتصال به سطوح مختلفی چون سنگ، آجر، بتن و… نیز می‌توان از انکر بولت استفاده کرد.

 

انکربولت چه کاربردی دارد؟

  1. استفاده سازه‌ای:
    برای نصب و بستن صفحات فلزی بر روی سطوح بتی و…تا بتوان عملیات مختلفی ازجمله جوشکاری را انجام داد.
    برای ترمیم و افزایش مقاومت سازه‌های بتنی قدیمی. مثلاً برای متصل کردن دو قطعه پی نواری برای افزایش دادن سطح.
    وقتی قرار است عملیات یک سازه بتی را ادامه داد ولی آرماتورهای انتظار در آن تعبیه نشده است؛ می‌توان از انکربولت­ ها به‌عنوان جایگزین استفاده کرد.
  2. استفاده غیر سازه‌ای:

در صورت نیاز به نصب پشتیبان‌های الکتریکی و مکانیکی بر روی بدنه بتنی از انکر بولت می‌توان استفاده کرد.
وقتی بخواهید برای تجهیزات سبک بر روی سطح پایه ایجاد کنید، انکربولت گزینه خوبی است. مثلاً برای نصب دوربین مداربسته و…
برای نصب هند ریل و گارد ریل نیز می‌توان از انکربولت بهره برد. در اینجا می فهمیم که بولت چیست و چه کاربردی دارد. میلگردها یکی از محصولات مهم و مرتبط با این محصول هستید برای دیدن قیمت میلگرد آجدار اینجا کلیک کنید.

انواع و استانداردهای انکربولت کدم‌اند؟

این بولت را در استاندارهای بین‌المللی مختلفی تولید می‌کنند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد FM
  • استاندارد UL
  • استاندارد ICC شامل ICC Grouted Masonry و ICC Hollow Masonry و ICC Unreinforced Masonry
  • استاندارد Cola
  • استاندارد Miami-dade
  • استاندارد NSF 61
  • استاندارد LEED
  • ورژن های مختلف استاندارد IBC

آی بولت – Eye Bolt

نوع دیگری از بولت­ها است که یک حلقه در انتهای آن وجود دارد. دلیل نام‌گذاری آن نیز به خاطر شباهت حلقه به چشم است. از این حلقه می‌توان برای بستن طناب یا زنجیر یا نوار جهت جابجا کردن اجسام استفاده کرد.

 

یو بولت U Bolt

آی می دانید یو بولت چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر به این بولت دقت کنید ظاهر آن شبیه به حرف U لاتین است و دلیل نام‌گذاری آن نیز همین است. برای اتصال برخی سطوح و مقاطع مثل لوله می‌توان از یو بولت استفاده کرد تا به‌راحتی نصب و محکم شود.

پیچ‌های U Bolt را برای محکم کردن لوله‌های نفت و گاز در سایزهای مختلف و بر اساس اندازه لوله‌ها طراحی و تولید می‌کنند. مثلاً برای مهار لوله با سایز ۸ از یوبولت سایز ۸ استفاده می‌شود.

 

بنابراین برای انتخاب یک U Bolt برای استفاده موارد زیر را باید بررسی کرد:

  • جنس لوله و بولت
  • گام رزوه
  • قطر مفتول
  • شعاع خم
  • نوع پوشش

 جی بولت J Bolt

این نوع پیچ شبیه به حرف J لاتین است. انتهای آن مثل یک قلاب عمل می‌کند که در موارد مختلف می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد. در صورت لزوم می‌توان جی بولت را به‌جای آی بولت استفاده کرد.

 

هنگر بولت Hanger Bolt

در این قسمت متوجه می شویم که هنگر بولت چیست و چه کاربردی دارد. این نوع بولت بیشتر زمانی استفاده می‌شود که به استحکام بالا نیاز داشته باشید و بخواهید خیلی سریع یک وسیله را به سطوح چوبی و رول‌پلاک متصل کنید. مثلاً برای تعمیر و ساخت مبلمان چوبی از هنگر بولت استفاده می‌شود. Hanger Bolt پیچی است که در دو طرف آن رزوه وجود دارد. رزوه‌های یک‌طرف شبیه به رزوه چوب و رزوه طرف دیگر شبیه به رزوه ماشینی است. به خاطر اینکه رزوه‌های دو طرف هنگر بولت باهم متفاوت است می‌توان از آن برای اتصال دو جنس مختلف به هم استفاده کرد.

 

استاد بولت (استاد بولت) Stud Bolt

در تصویر مشاهده می‌کنید که این پیچ در دو طرف خود رزوه دارد و دو عدد مهره در دو سر آن بسته می‌شود. ای استاد بولت برای اتصال قطعات فلزی سنگین و برای محکم کردن فلنج­ها استفاده می‌شود. پیچ استاد بولت را اغلب از فولاد می‌سازند و سطح آن را با پوشش‌های مختلفی مثل گالوانیزه، تفلون و یا استیل می‌سازند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید استاد بولت را در طول‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند.

 

کاربرد استاد بولت:

  • در صنایع سیمان، نفت گاز
  • در صنعت ساختمان
  • در صنعت خودروسازی
  • در صنایع معادن و …

 

رول بولت Roll Bolt

اجزای تشکیل‌دهنده رول بولت­ها: یک پیچ مخروطی، استوانه فلزی چاک‌دار، یک مهره و یک واشر.

از رول بولت­ها به‌منظور افزایش حجم اتصال استفاده می‌کنند. در ساختمان‌سازی از رول بولت برای متصل کردن و محکم کردن صفحات فلزی روی سطوح مختلف استفاده می‌شود. در ادامه در مورد اینکه انواع بولت چیست و چه کاربردی دارد صحبت کردیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

برای بستن پیچ رول بولت اول سر مخروطی پیچ را داخل سوراخ سطح (بتن، سنگ و…) وارد می‌کنند. سپس مهره را بسته تا به‌تدریج استوانه چاک‌دار به سمت داخل رانده شود و چاک آن بر روی سر مخروطی باز شده و کم‌کم حجم (استوانه) افزایش یابد.

کاربرد پیچ رول بولت:

  • در ساختمان‌سازی (به‌خصوص برای ایجاد بیس پلیت اتصال)
  • برای اتصال مخازن به زمین، برای اتصال دستگاه‌های تهویه به سقف
  • برای محکم کردن دکل‌های برقی، متصل کردن و بستن کلمپ­ها به دکل‌ها
  • برای متصل کردن ریل و گارد ریل

نحوه عملکرد رول بولت به این صورت است که رول بولت در قسمت داخلی به خاطر افزایش حجم استوانه و در قسمت خارجی به مهره و واشر گیر می‌کند و این اتفاق اتصال را محکم می‌کند.

جهت تهیه انکر بولت با پایین ترین قیمت و بهترین متریال و آلیاژی لطا با گروه صنعتی پرشین بولت تماس حاصل نمایید.09121712851

پیچ انکر بولت ۲سانت
پیچ انکربولت hkd
انکربولت m6
انکربولت m8
انکربولت m12
انکربولت m10
انکربولت m12
انکربولت ۱۰
انکربولت ۸
انکربولت ۱۲
انکربولت ۶
انکربولت ۱۰ خارجی
انکربولت ۱۰چینی
انکربولت ۱۰ تایوانی

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction