گروه صنعتی پیچ و مهره پرشین بولت

انواع پیچ و مهره صنعتی و ساختمانی

 

 

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

ایمیل:pershianbolt@gmail.com

ایمیل : info @ persianbolt.ir

 

 

واشر فنری و کاربرد آن

 

واشر فنری چیست ؟ مشخصات فنی واشر فنری

 

قبل از اینکه همه چیز را در مورد واشر فنری بدانیم باید در قدم اول بدانیم که خرید واشر چیست؟ واشر در واقع یک حلقه فلزی یا پلاستیکی است که برای تحمل وزن بین پیچ و مهره استفاده می شود. واشر ها در حالت کلی دو نوعِ فنری یا تخت دارند که نام دیگر واشر فنری واشر قفلی است.

واشر فنری یا واشر قفلی که بین پیچ و مهره قرار می گیرد یک تکه از دو لبه آن جدا شده است و شبیه یک حلقه مارپیچ فنری است. واشر فنری عموما به همراه واشر تخت استیل استفاده می شود.

کاربرد واشر فنری چیست ؟

کاربرد اصلی واشر فنری مدیریت اتصال بین پیچ و مهره است. واشر فنری با ایجاد اصحکاک بین پیچ و مهره سبب ایجاد مقاومتی بین آن ها می شود که با گردش و فشار های مختلف از بین نمی رود و بعد از مدتی باعث شل شدن اتصال نخواهد شد.

طبق آزمایشات واشر فنری زمانی می تواند بهترین بازدهی را داشته باشد که در پیچ و مهره به خوبی به هم اتصال پیدا کرده باشند و در غیر این صورت بازدهی چندانی نخواهد داشت. البته اتصال نباید به گونه ای باشد که واشر فنری عملکرد فنری خود را از دست دهد.

نکته ای که در هنگام تهیه واشر فنری باید به آن دقت کرد این است که در تولید واشر فنری استاندارد های مورد نیاز رعایت شده باشد. یکی از استانداردهای ضروری که هنگام تهیه واشر فنری باید به آن دقت کنید استاندارد DIN127 است.

اگر استانداردهای واشر فنری خریداری شده رعایت شده باشد واشر فنری باید حالت فنری بودن مناسبی داشته باشد که این به دلیل آلیاژ با کیفیت به کار رفته در حین تولید آن است. حالت فنری مناسب واشر فنری سبب می شود تا دامنه نوسان آن تا حدی به دامنه نوسان پیچ نزدیک شود تا از شل شدن اتصال پیچ و مهره جلوگیری کند.

آلیاژ مناسب در تولید واشر فنری معمولا فولاد است اما از پلاستیک، برنج و مس نیز در تولید آن استفاده می کنند. واشر فنری معمولا در صنایع پل سازی، راه و ساختمان سازی، پتروشیمی، خودروسازی و ... کاربرد دارد.

برچسب:

#واشر_فنری#خرید_واشر_فنری- خرید اینترنتی واشر فنری

مدیریت : آقای نعمتی

دفتر فروش : 79 38 42 55 021

دفتر فروش : 275 411 55 021

شماره همراه : 51 28 171 0912

اینستاگرام : @persianbolt1

واتساپ : 51 28 171 0912

تلگرام : 51 28 171 0912

نشانی دفتر مرکزی : تهران:کارگر جنوبی-نرسیده به میدان قزوین جنب بانک مسکن پاساژ فارابی پلاک 5

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction